روغن کاری

   روان کاری در صنعت یکی از مهم‌ترین عوامل کارکرد صحیح تجهیزات است و روغن برای تجهیز به منزله خون است که در رگ های تجهیز جریان دارد. روان کاری صحیح می تواند بسیاری از ضایعات ناشی از خرابی دستگاه را کاهش دهد و طول عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد. بخش عظیمی از دنیای صنعت بر روی لایه نازکی از روغن به ضخامت 10 میکرون حرکت می کند.

هدف از اجرای برنامه روان کاری

  1. کاهش هزینه های تعمیرات
  2. افزایش طول عمر ماشین آلات
  3. کاهش مصرف انرژی؛ بیش از نیمی از انرژی مصرفی در جهان صرف غلبه بر اصطکاک می شود. 60 درصد از کل خرابی های مکانیکی به دلیل روان کار نامناسب است.

   سازندگان یاتاقان‌ها معتقدند که 50 درصد از کل صدمات وارده به یاتاقان‌ها ناشی از روان کاری نامناسب است. 7 درصد از تولید ناخالص ملی در کشورهای صنعتی صرف هزینه های ناشی از سایش و اصطکاک می شود که این مقدار برای ایالت متحده سالانه 240 میلیارد دلار است. با استفاده از روش صحیح روان کاری امکان کم کردن 1 درصد هزینه ها وجود دارد که این رقم برای ایالت متحده بالغ بر 40-35 میلیارد دلار است.
   
کاهش میزان آلاینده ها از طریق بهبود فیلتراسیون از 1 به 25 قسمت در میلیون در یک سیستم پمپ هیدرولیک باعث افزایش طول عمر پمپ هیدرولیک به میزان 10 برابر خواهد شد. کاهش میزان آلاینده های روغن از 100 به 25 قسمت در میلیون سبب افزایش عمر یاتاقان‌ها تا 240 درصد خواهد شد. تولید کنندگان یاتاقان مثل  TORRINGTOوSKF اعلام کرده اند که فقط 10 درصد یاتاقان‌ها به عمر مفید خود می رسند و در حدود 40 درصد از نواقص مکانیکی ناشی از سیالات آلوده است. کاهش میزان آلاینده ها از طریق بهبود فیلتراسیون در یک سیستم پمپ هیدرولیک باعث افزایش طول عمر پمپ هیدرولیک به میزان 10 برابر خواهد شد.

روغن توربین های گازی

   این محصول با استفاده از روغن پايه پارافينيك بسيار مرغوب حاصل از پالايش برشی از نفت خام بنام لوب کات ( Lube cut) و انجام فرایند تصفیه با هیدروژن (Hydrofinishing) و مواد افزودني مناسب توليد می شود.

خصوصیات:

  1. پایداری عالی در مقابل اکسیداسیون و حرارت
  2. پایداری در مقابل زنگ زدگی و خوردگی قطعات
  3. قابلیت جداپذیری عالی از آب
  4. خاصیت خوب رها سازی هوا

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: افزایش عمر یاتاقان ها