پیشرفته ترین برگ بیونیکی با قدرت جذب انرژی خورشید

   برگ بیونیکی تولید شده توسط محققین دانشگاه هاروارد آمریکا قادر است عمل فتوسنتز را بهتر انجام دهد و نیز برای تولید سوخت های مایع از قابلیت بسیار بالایی برخوردار است.

   انرژی خورشید با قرار گیری این برگ بیونیکی در آب جذب شده، ضمن اینکه این برگ قادر است مولکولهای آب را به اجزای گاز، هیدروژن و اکسیژن جداسازی نماید که در صورت توسعه این روش، می توان سلول های سوختی برای تولید برق بدست آورد.

   در حال حاضر از هیدروژن برای تولید سوخت های مایع با کمک باکتری مهندسی شده موجود در این برگ مصنوعی استفاده می شود.

   در روش های قبلی برای تولید هیدورژن از کاتالیزور آلیاژ نیکل-مولیبدنم-زینک بوسیله برگ بیونیک استفاده شده بود که منجر به رفتار واکنشی اکسیژن و در نهایت سبب از بین بردن دی ان ای باکتری می گردید. در نتیجه محققین با استفاده از ولتاژ بالا به حل این مسئله پرداختند که نتیجه آن کاهش بازدهی در تولید انرژی به این روش بود.

   در روش جدید از کاتالیزور آلیاژ کبالت- فسفر استفاده می شود که رفتار واکنشی اکسیژن را در بر ندارد ضمن اینکه به محققین اجازه می دهد با ولتاژ پایین تر به کار خود ادامه دهند که نتیجه آن افزایش بازدهی قابل توجه در تولید انرژی با این روش است.

   با این کاتالیزور جدید می توان نور خورشید را با بازدهی ۱۰ برابر بیشتر از برگ طبیعی به منبعی برای تولید انرژی تبدیل کرد. از این روش منحصر به فرد می توان به عنوان انرژی پاک در تولید برق برای خانه ها استفاده کرد.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: محققین دانشگاه هاروارد آمریکا
  • حوزه کاربرد: تولید سوخت مایع