چاپ کردن این صفحه

اولین جاده خورشیدی جهان در فرانسه افتتاح شد

   نخستین جاده ساخته شده از پانل های خورشیدی توسط وزیر انرژی و محیط زیست فرانسه در منطقه نورماندی به طور آزمایشی افتتاح شد. طول این جاده یک کیلومتر است که پیش بینی می شود به طور متوسط ۷۶۷ کیلووات ساعت الکتریسیته در روز تولید کند. همچنین پیش بینی می شود در روزهای تابستان این تولید برق اوج گرفته و به ۱۵۰۰کیلووات برساعت برسد. این پروژه با هزینه پنج میلیون یورو ساخته شده و دوسال دیگر فرایند آزمایشی آن به اتمام خواهد رسید.

 

resized_1996935_411.jpg

 

   در این پروژه که به طور آزمایشی افتتاح شده حدود ۲۸۸۰ پانل فتوولتائیک بر روی جاده شهر کوچک «تورو ائو پز» (Tourouvre-au-Perche) در نورماندی فرانسه نصب شده است.  این فرش‌های خورشیدی با پوششی از یک رزین کاملا شفاف پوشیده شده تا در مقابل وزن و ضربات خودروهای عبوری مقاوم باشد و همچنین به تجهیزات الکتریکی و شبکه برق نیز متصل است.

 

resized_1996937_447.jpg

 

    پیش بینی می شود همین یک کیلومتر جاده خورشیدی سالانه ۲۸۰ مگاوات ساعت الکتریسیته تولید کند.

 resized_1996936_236.jpg

 

resized_1996938_531.jpg

   از آن جایی که این پنل‌ها مانند نیروگاه‌های معمول خورشیدی، زاویه تصحیح برای تابش عمودی ندارند و روی سطح زمین پهن شده‌اند، بازدهی کمتری نسبت به سلول‌های معمولی خواهند داشت اما شرکتی که این قرارداد را انجام داده است، فکرهایی برای جبران این کاهش دارد که منتشر نکرده است.

 

 

اطلاعات تکميلي