چاپ کردن این صفحه

قیمت نفت ایران در آستانه کریسمس 51 دلاری شد

   فروش نفت در ایران در آستانه تعطیلات کریسمس ۲۰۱۷ میلادی، یک رکورد جدید ثبت کرد به گونه ای که بهای هر بشکه نفت سبک و سنگین صادراتی کشور هم اکنون، از مرز ۵۱ دلار عبور کرده است.

   کاهش نزدیک به یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه تولید نفت کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، و اثرات روانی آن بر بازار سبب گشته در آستانه کریسمس و آغاز سال جدید میلادی، قیمت اکثر شاخص‌های معتبر نفت جهان با افزایشی بیش از ۲ دلار همراه شود.

   در کنار آثار روانی توافق اوپک و غیر اوپک، کاهش حجم ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا نیز، یکی از دیگر عوامل جهش قیمت نفت خام در طول یک هفته گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

   مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی ایران، امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد: قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٦ دسامبر (٢٦ آذرماه) با یک دلار و چهار سنت افزایش، به ٥١ دلار و ٨٦ سنت برای هر بشکه رسید.

   با وجود افزایش قیمت نفت ایران در طول چند هفته گذشته؛ اما کماکان یک شکاف قیمتی ۱۰ تا ۱۲ دلاری بین متوسط قیمت نفت صادراتی ایران در سال ۲۰۱۵ با سال ۲۰۱۶ میلادی وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این شکاف قیمتی، در سال ۲۰۱۷ میلادی پر شود.

اطلاعات تکميلي

  • منبع: خبرگزاری مهر
  • حوزه کاربرد: افزایش قیمت نفت
  • سازمانهاي وابسته: مدیریت امور اوپک