چاپ کردن این صفحه

آخرین اخبار از وضعیت نفت کش ایرانی

 نفت کش ایرانی حامل میعانات گازی پارس جنوبی برای شرکت هانوا توتال کره جنوبی بوده است. این شرکت محموله خود را به روش فوب FOB از ایران خریداری کرده است. این نفت کش ایرانی در ۶۰ مایلی کره جنوبی تصادف کرده و دچار آتش سوزی شده است. ارتباط با نفت کش ایرانی هم اکنون قطع است.

 

انفجار نفتکش ایرانی

 

طبق گفته یکی از اقوام کاپیتان کشتي حادثه دیده ايرانی تلفن همراه «کاپیتان عروجی» روشن است اما کسی پاسخگو نیست. یکی از بستگان نزدیک مجید قصابی عروجی کاپیتان شیرازی کشتي حادثه دیده ايران در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: آخرین گفت و گوی کاپیتان با همسرش ظهر شنبه بود و هیچ گونه ناراحتی و یا مشکلی را بیان نکرده است.

وی افزود: در زمان انجام این گفت وگو کشتي ايرانی بر روی آب های کشور چين بوده و کاپیتان از وضعیت عادی دریا نیز خبر داده است. این بی اطلاعی از وضعیت کاپیتان و دیگر سرنشينان کشتي در حالی است که تلفن ماهواره ای کاپیتان زنگ می خورد اما کسی پاسخگو نیست.

 

انفجار نفتکش ایرانی

 

 

محمد راستاد در مورد علت اصلی سانحه دریایی مربوط تصادف نفت‌کش ايرانی با کشتي باری چينی، اعلام کرد که بررسی سانحه متعاقب تکمیل عملیات امداد و نجات است و سامانه ثبت تردد کشتي‌ها و سامانه شناسایی خودکار کشور چين از حادثه رخ‌داده ارزیابی دقیقی خواهد کرد که پس از آن می‌توان نتیجه گرفت که کدام شناور مقصر بوده است.

وی با بيان اين مطلب افزود: يک فروند کشتي متعلق به شرکت ملي نفت کش ايران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل 136 هزار تن ميعانات گازي از مبدا بندر عسلويه به کره جنوبي بوده است.

پس از گذشت 2 روز از حادثه برخورد 2 فروند کشتي در آب‌های شرق چين که منجر به انفجار و حریق نفت کش ايرانی شد، هنوز از سرنوشت 30 تن از خدمه ايرانی آن اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

انفجار نفتکش ایرانی

 

بر اساس آخرین خبرها، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از کشف یک جسد در اطراف نفت کش طی روز جاری خبرداد که هنوز هویت این جسد مشخص نیست و به بندر شانگ های جهت شناسایی منتقل شده است.

راستاد در ادامه گفت: هنوز نمی‌توان درباره احتمال جان باختن سرنشينان این نفت کش آمار قطعی داد. سرنوشت نامعلوم 3 دانشجو در حادثه نفت کش ايرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک در گفتگو با آنا از ناپدیدشدن و سرنوشت نامعلوم 3 تن از دانشجویان این دانشگاه به نام های سعید دهقانی، پوریا عیدی و سجاد عبداللهی که به عنوان بورسیه در شرکت ملی نفت کش ايران مشغول به کار بوده و در این حادثه در نفت کش ايرانی حضور داشته‌اند.

 

انفجار نفتکش ایرانی

 

عملیات تیم‌های امداد و نجات برای جستجو و یافتن ۳۲ خدمه ناپدید شده این نفت کش هم چنان ادامه دارد. به گزارش پارسینه، يک مقام گارد ساحلي کره جنوبي امروز  اعلام کرد تانکر حامل نفت ايران که روز شنبه با يک کشتي باري چيني در درياي شرق چين برخورد کرده بود تا صبح امروز به وقت محلي هم چنان در آتش مي سوزد و عمليات تيم هاي امداد و نجات براي جستجو و يافتن خدمه ناپديد شده آن هم چنان ادامه دارد.

تلويزيون دولتي چين ( سي سي تي وي ) امروز دوشنبه به نقل از برخي از کارشناسان تيم هاي امداد و نجات اعلام کرد نگراني هاي فزاينده اي درباره انفجار نفت کش ايراني که در پي برخورد با کشتي باري چيني در آب هاي دريای چين شرقي دچار آتش سوزي شده است وجود دارد. کارشناسان تيم امداد و نجات به تلويزيون دولتي چين گفته اند با توجه به ادامه آتش سوزي گسترده اين نگراني فزاينده وجود دارد که اين نفت کش دچار انفجار و در نهايت غرق شود.

 

انفجار نفتکش ایرانی

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، هادی حق‌شناس معاون دریایی سازمان دریانوردی، درباره آخرین جزئیات حادثه برخورد کشتي فله‌بر چينی با نفت کش ايرانی در آب‌های شانگ های اظهار داشت: پس از این برخورد بلافاصله انفجار رخ می‌دهد و به دلیل حجم زیاد آتش، عملیات اطفاء حریق به کندی پیش می‌رود، البته حریق نسبت به روز قبل کمی کاهش یافته است، اما به هر حال ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی رقم بالایی است و حریق بزرگی ایجاد کرده است. وی با اشاره به پیدا شدن یک جسد در آب‌های اطراف محل حادثه، افزود: از سرنوشت دیگر سرنشينان این نفت کش خبری در دست نداریم زیرا به دلیل حجم زیاد آتش امکان نزدیک شدن به این شناور وجود ندارد. طبق اطلاعات رسیده جسد پیدا شده در آب های چين، متعلق به یکی از خدمه ايرانی نفت کش است.

 

انفجار نفتکش ایرانی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): یک منبع آگاه، اخبار مربوط بر کشته شدن همه سرنشينان ايرانی نفت کش حادثه دیده کشورمان در آب های ساحلی شرقی چين را رد کرد و گفت: تلاش برای یافتن سرنشينان مفقود شده ادامه دارد. این منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: تعداد 30 سرنشین ايرانی و 2 شهروند بنگلادشی در این حادثه مفقود شده اند و مشخص نیست که چه اتفاقی برای آنها رخ داده است. وی افزود: این نفت کش حادثه دیده حامل میعانات نفتی، متعلق به ايران و در اجاره شرکت کره ای بوده است. وی ادامه داد: اکنون جلسه کمیته بحران شرکت ملی نفت کش با حضور مدیران این شرکت در حال برگزاری است که پس از مشخص شدن بررسی درباره این حادثه اطلاع رسانی می شود.

اطلاعات تکميلي