آشنایی با پارتیکل کانتر

پارتیکل کانتر وسیله ایست که ذرات معلق در هوا را شمارش می کند. پارتیکل کانتر یک دستگاه منفرد است که در یک زمان علاوه بر شمارش ذرات معلق در هوا قادر به تشخیص آن ها نیز هست. ماهیت شمارش ذرات مبتنی بر پراکندگی نور، کم نور یا تصویر برداری مستقیم می باشد.

انرژی بالای منبع نور برای روشن کردن ذرات در یک اتاق برای تشخیص ذره مورد نظر استفاده می شود. ذره از طریق منبع نور (معمولا نور لیزر و یا هالوژن) عبور می کند و اگر نور پراکنده شود توسط یک آشکارساز تشخیص داده می شود . اگر از تصویربرداری مستقیم استفاده شود نور هالوژن بیان کننده اینست که ذرات از دوربینی که دارای بزرگنمایی و کیفیت بالایی است عبور کرده است . برای اندازه گیری ویژگی های ذرات می توان از ویدیو ضبط شده که با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری قابل دسترسی است استفاده کرد. اگر از یک مانع نور استفاده کنیم می توان آن قسمت از نور از دست رفته را تعیین کنیم. دامنه نور پراکنده و یا مسدود شده اندازه گیری شده و ذره شمارش می شود و مطابق با جدول استاندارد می شود.

در تصویربرداری مستقیم با استفاده از یک دوربین تصویربرداری با وضوح بالا می توان ذرات را شمرد و با استفاده از نور می توان ذرات را شناسایی کرد بوسیله نرم افزار می توان بصورت آنلاین اندازه، رنگ و شکل ذرات را تجزیه و تحلیل نمود.

کاربردهای پارتیکل کانتر به سه دسته اصلی تقسیم می شود:

پارتیکل کانتر آئروسل
پارتیکل کانتر مایع
پارتیکل کانتر جامد

 

کاربرد دستگاه پارتیکل کانتر" شمارنده ذرات " کجاست؟

دستگاه پارتیکل کانتر یکی از مهمترین اجزا برای تست اتاق تمیز محسوب می شود. از این دستگاه برای تست اتاق تمیز و تحویل دادن ان در کلاس مورد نظر استفاده می شود. خریدن دستگاه پارتیکل کانتر از شرکت های معتبر بسیار حائذ اهمیت است چرا که هر قدر این دستگاه گواهینامه های معتبر تری داشته باشد و مورد تایید سازمان های بیشتری باشد تایید اتاق تمیز در کلاس مورد نظر بیشتر مورد اطمینان بوده و گرفتن استاندارد های مختلف از جمله ایزو با ان اسان تر می باشد.

 در صورت تمایل به خرید این دستگاه به وبسایت انرژی کالا مراجعه بفرمایید.

اطلاعات تکميلي