سامانه‌های خنک‌کننده نیروگاه‌ها، از سوی محققان کشور عرضه شد

   سامانه‌های خنک‌کننده برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاه‌ها جزء مواردی است که پژوهشگران کشور با اجرای مطالعاتی گسترده موفق به تولید آن شده اند.

بردیا فرهود، از مجریان این طرح با اشاره به اهمیت سامانه‌های خنک‌کننده در بسیاری از صنایع، گفت: این سامانه‌ها نیازمند تجهیزات و دانش فنی خاصی برای عملکرد صحیح و کارآمدی لازم به منظور رسیدن به کیفیت بالاتر هستند، اما دانش فنی و توانمندی تامین و پشتیبانی محصولات فناور این حوزه، اهمیتی بالا دارد که در این راستا مطالعاتی را اجرایی کردیم.

وی ساخت فن‌های محوری سیستم‌های خنک کننده را از جمله دستاوردهای این مطالعات نام برد و اظهار کرد: صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولادسازی و نیروگاه‌ها از جمله صنایعی هستند که به این تجهیزات نیاز دارند.

این محقق اضافه کرد: ما در این مطالعات علاوه بر تولید فن‌های محوری سیستم‌های خنک‌کننده توانستیم به اجرای پروژه‌هایی در زمینه با تصفیه‌خانه‌های آب و ایستگاه پمپاژ و همچنین طراحی و ساخت کامل خطوط تولید لوله‌های GRP بپردازیم.

فرهود خاطر نشان کرد: تولیـد و تامین تمام تجهیزات داخلی برج‌های خنک‌کننده و کولرهای هوایی از قبیل طراحی و ساخت انواع فن‌های محوری کامپوزیتی در قطرهای 5 تا 40 فوت، تنوره‌های فایبر گلـاس، قطره‌گیر، پرکن، نازل، شبکه‌های توزیع آب و همچنین تامین سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی از اقداماتی است که در کنار طراحـی، ساخت و نصـب بـرج‌های خنـک کننـده توانسته‌ایم اجرایی کنیم.

 

 

اطلاعات تکميلي