خانه شناور با انرژی خورشیدی

    یک معمار ایتالیایی به نام Giancarlo  یک خانه شناور سازگار با محیط زیست طراحی نموده است. این خانه با مساحتی حدود 100 متر مربع (1076 فوت مربع) می باشد. 98 درصد از ساختار این خانه از مواد برگشت پذیر استفاده شده است ضمن بیان این نکته که سقف آن به طور کامل از سلول های خورشیدی تشکیل شده است.

 

 

محل استقرار این خانه بر روی رودخانه ها، دریاچه ها، خلیج ها، و دریاها طراحی شده است. ساختار منحنی شکل پر زرق و برق این حانه با ابعاد 12 متر (39 فوت) در عرض و 4 متر (13 فوت) ارتفاع است.

 بدنه از آلومینیوم بازیافتی با یک قاب روکش چوبی و قسمتی فلزی و دیواره مقاوم در برابر آب و هواست.

 برق تولیدی از طریق یک سلول خورشیدی یکپارچه با مساحت 60 متر مربع (646 فوت مربع) است که در پشت بام تولید می شود. پانل های خورشیدی از نوع مات Amorphous استفاده می شود، که شکل آن با سقف منحنی شکل ساختمان مطابقت دارد. توان پیک تولیدی 4 کیلووات می باشد.

 

 

The WaterNest 100 is designed for being moored on rivers, lakes, bays, atolls and calm sea...

 

علاوه بر این، یک سیستم تهویه کوچک با مصرف انرژی کم و هزینه پایین سرویس و نگهداری با سیستم کنترل درجه حرارت خودکار برای تنظیم هوا استفاده شده است.

با استفاده از انرژِی ذخیره شده نمای این خانه در شب با روشنایی مورد استفاده بسیار خیره کننده است.

فضای داخل این خانه را میتوان بطور دلخواه طراحی و پارتیشن بندی نمود. در حالت کلی برای یک خانواده چهار نفری فضای مناسب با دو اتاق خواب قابل استفاده خواهد بود. جدا از این مساله میتوان برای رستوران و فروشگاه و موارد دیگر نیز معماری داخل را تغییر داد. همچنین در این خانه از سیستم اتوماسیون و روشنایی هوشمند استفاده می شود.

اطلاعات تکميلي

  • منابع پيشنهادي: انرژی های نو
  • حوزه کاربرد: تولید انرژی