چاپ کردن این صفحه

تولید انرژی ، از کوه

تولید انرژی با استفاده از اختلاف دمای بالا و پایین کوه بصورت یک اختراع به ثبت رسیده است. در اصل با توجه به این طرح یک منبع جدید برای تولید انرژی تجدید پذیر ابداع گرده است. منابع اصلی تولید انرژی در حال حاضر در جهان شامل موارد زیر است:

  1. سوختهای فسیلی
  2. سوختهای نباتی
  3. نیروگاههای برق آبی
  4. انرژی هسته ای
  5. نیروی باد
  6. تولید انرژی با استفاده از سلولهای خورشیدی
  7. انرژی حاصل از امواج دریا
  8. زمین گرمایی .

اساس کار در این طرح ، مبتنی براین اصل ساده فیزیکی می باشد که مواد بر اثر گرما وسرما ، منبسط و منقبض می شوند و لذا چون بالای کوه ، همیشه و در تمام فصول سال ، سردتر از پایین کوه است ، بنابراین جرم حجمی مواد در بالای کوه ، همواره بیشتر از پایین کوه است و لذا اگر ما با دو لوله ای پر از آب و یا هر مایع دیگری ، مانند نقشه ذیل ، بالا و پایین کوه را به هم ارتباط بدهیم و دو لوله را در طول مسیر ، یعنی به غیر از بالا و پایین کوه ، در برابر حرارت ، عایق پوش نماییم ، در این صورت بتدریج ، جرم حجمی آب در یک لوله ، بیشتر از لوله مقابل خواهد شد و لذا یک جریان دائمی ، مانند جریان ِ بادهای کوهپایه ای در داخل لوله ها بوجود خواهد آمد ، بنابراین ما می توانیم با نصب یک توربین ، در مسیر جریان آب ، تولید انرژی بکنیم اضافه می کنم که اگر بجای آب ، در داخل این لوله ها ، هوا و یا هر گاز ِ دیگری هم که باشد ، باز ما شاهد جریان و چرخش تندِ هوا ، در داخل لوله ها خواهیم بود و لذا از این طریق هم می توان تولید ِ انرژی کرد چون با اجرای این طرح ، هوای داخل لوله ها ، با سرعتی بالغ بر صدها کیلومتر در ساعت ، حرکت خواهد کرد و در داخل لوله ها ، برای همیشه خواهد چرخید .

متذکر می شوم که برای تولید انرژی بیشتر ، رعایت نکات ذیل ،لازم می باشد :

  1. دو لوله عایق پوش شده ، باید در بالا و پایین کوه ، به شبکه ای از لوله های نازکتر که عایق پوش شده نیستند ، منشعب بشوند تا تبادل حرارت ، در سریعترین زمان ممکن صورت پذیرد .
  2. بهتر است که مایع داخل لوله ها از مایعاتی انتخاب بشوند که بیشترین میزان ِ انبساط و انقباض را بر اثر گرما و سرما از خود نشان می دهند .
  3. هر چقدر که کوه مرتفع تر باشد و اختلاف دمای بالا و پایین کوه زیادتر باشد و نیز قطر لوله های اصلی زیادتر باشند ، در آنصورت انرژی بیشتری تولید خواهد شد در ضمن برای افزایش اختلاف دما در بالا و پایین کوه ، می توان از کوههای استفاده کرد که در پای آنها ، چشمه های از آبگرم وجود دارد ، بنابراین ما می توانیم شبکهِ لوله های عایق پوش نشده در پایین کوه را در داخل ِ حوضچه های از آبگرم قرار بدهیم تا اختلاف دما در بالا و پایین کوه به میزان زیادی افزایش یابد.

 e27f107e808a3beafcf14bc161806eed.jpg