چاپ کردن این صفحه

کم‌ مصرف‌ ترین لامپ ال ای دی جهان رونمایی شد

   شرکت فیلیپس به تازگی با همکاری شهرداری دوبی، از کم ‌مصرف ‌ترین لامپ ال ای دی جهان رونمایی کرد که در مقایسه با لامپ رشته‌ای معمولی، بیش از 90 درصد مصرف انرژی را کاهش داده و تا 15 برابر بیشتر از آنها عمر می‌کند. از مهمترین مزیت‌های لامپ های ال ای دی می توان به مصرف انرژی بسیار پایین آنها نسبت به لامپ‌های رشته‌ای معمولی نام برد.

پروژه لامپ دوبی با هدف عمومی تشویق به توسعه پایدار، عملیاتی شده و هدف اختصاصی آن نیز کاهش 30 درصدی مصرف انرژی تا سال 2030 در دوبی، است.

یکی از شناخته‌ شده‌ ترین لامپ های ال ای دی هوشمند جهان تحت عنوان لامپ ال ای دی Hue است که توسط فیلیپس تولید و در بسیاری از استادیوم‌ها و شهرهای بزرگ دنیا به عنوان روشنایی استفاده شده است. حال این شرکت توانسته با تولید اولین لامپ ال ای دی با 200 لومن در وات، لقب تولید کم مصرف ترین لامپ ال ای دی جهان را به نام خود کند.

کم مصرف ترین لامپ ال ای دی جهان توسط فیلیپس رونمایی شد - گجت نیوز

این پروژه شامل 4 عدد لامپ ال ای دی است که هر کدام از آنها در رنگ‌های «آفتابی سرد» و «سفید گرم» در دسترس هستند. مشخصات این لامپ‌ها نیز عبارت است از یک لامپ شمعی 1 وات 200lm با پایه E14 ، یک لامپ کلاسیک 2 وات 400lm با پایه E27 و یک لامپ کلاسیک 3 وات 600lm با پایه E27.

این لامپ‌ها با هدف جایگزینی با لامپ‌های رشته‌ای معمولی 25 وات، 40 وات و 60 وات و متناسب با ولتاژ اصلی شهر دوبی که 220-240 ولت است، طراحی شده‌اند. چهارمین لامپ نیز یک لامپ ال ای دی 3 وات و 12 ولت مدل MR16 Spot است که با هدف جایگزینی با لامپ هالوژن نقطه‌ای 50 وات و 12 ولت طراحی شده است.

همایش لامپ دوبی در محل نمایشگاه «آب، انرژی، تکنولوژی و محیط» در دوبی، امارات متحده عربی، آغاز به کار کرده و تا آخر سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: شرکت فیلیپس- شهرداری دوبی- نمایشگاه «آب، انرژی، تکنولوژی و محیط» دوبی
  • حوزه کاربرد: کم‌ مصرف‌ ترین لامپ ال ای دی دنیا