چاپ کردن این صفحه

نخستین خیابان هوشمند دنیا در لندن

این خیابان که «پرنده» نام دارد در قلب وست اند لندن واقع شده و از یک فضای با کارایی نه چندان مناسب برای کلانشهری همچون لندن حالا به بهشتی برای بازدیدکنندگانی تبدیل شده که می توانند با آرامش از آن استفاده کرده و از تجربه لذتبخش خرید نوآورانه لذت ببرند.

 افتتاح-نخستین-خیابان-هوشمند-دنیا-در-لندن


بدون شک این خیابان جدید را می توان نمایشی از شهرهای آینده به شمار آورد.
افرادی که وارد این خیابان می شوند مشکل فعلی مردم در خرید از فروشگاه ها را ندارند. اینجا خبری از ترافیک نیست و مراجعه کنندگان در محیطی که مبتنی بر فناوریهای پایدار است از امکاناتی نظیر اپلیکیشنهای پرداخت پول بری تسریع فرآیند خرید خود استفاده می کنند.
خیابان پرنده (Bird Street) مجهز به انبوهی ای فناوریهای نوین است که از آن جمله می توان به Pavegen اشاره کرد. این بدان معناست که افراد در حین راه رفتن در این خیابان، از انرژی که برای این منظور استفاده می کنند سهم اندک اما مهمی در تولید برق دارند.
 جالب اینجاست که از برقی که بدین ترتیب تولید می شود برای ایجاد صدای دلنشین پرندگان و تأمین روشنایی خیابان استفاده می شود.
از ویژگیهای دیگر این خیابان می توان به نمیکتهای آن اشاره کرد که به صورت خودکار دی اکسید نیتروژن هوا را جذب و از بین برده و بدین ترتیب بر کیفیت هوای این خیابان می افزایند.
مهندسان در این پروژه به سراغ رنگهای مخصوصی رفته اند که هوای تنفسی را از گاز خطرناکی به نام اکسید نیتروژن و همچنین باکتریها پاک می کند.
این خیابان به عنوان مکانی توصیف می شود که در آن خرده فروشی، فروشگاههای مد و سبک زندگی با فناوری و نوآوریهای دیدنی تلفیق می شود.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: صنعت شهرسازی