چاپ کردن این صفحه

پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری کدامند؟

   از واژه کشورهای توسعه یافته برای توصیف کشورهایی استفاده می‌شود که بر اساس معیارهایی به توسعه دست یافت اند. تعیین مصداق برای معیار یه توسعه یافتگی همواره مورد بحث بوده‌است، اما به طور کلی معیارهای اقتصادی معمولا شاخص اصلی کشورهای توسعه یافته بوده‌است.

برای مثال، میزان سرانه درامد یکی از مهم ترین معیارها است، و بنابراین، کشورهایی که دارای نرخ تولید ناخالص داخلی بالایی هستند، توسعه یافته محسوب می‌شوند.معیار مهم اقتصادی دیگر، میزان صنعتی بودن کشور است. برخی از این کشورها علاوه بر پیشرفت در این زمینه از نظر فناوری و تکنولوژی هم پیشرفت زیادی داشته اند. لیست زیر شامل پیشرفته ترین کشورهای دنیا در زمینه فناوری است:

 

 پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 

 

1. ژاپن پیشرفته‌ترین کشور دنیاست. آنها مثلا دستگاهی با نام Dimensional Elevator ساخته‌اند که می‌تواند شما را تنها در عرض چند ثانیه به هر طبقه‌ای از ساختمان که می‌خواهید ببرد. از نظر فن‌آوری استفاده شده در سلاح، آنها اسلحه لیزری را ساخته که اشعه آن در هوا جریان پیدا می‌کند. در زمینه وسایل الکترونیکی هم می‌توان ژاپن را با قاطعیت تمام یک غول تمام عیار دانست.

 

پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 
 

2.  ایالات متحده امریکا در برخی از زمینه‌های فن‌آوری جز بهترین‌هاست. همین اینترنتی که استفاده می‌کنیم ساخته آمریکایی‌هاست. کالیفرنیا و فرمانت جز سریع ترین شهرها از نظر سرعت اینترنت هستند. دفاتر مرکزی شرکت های بزرگی چون اینتل، گوگل، دل، AMD و غیره در این کشور واقع شده است و این کشور در زمینه علوم هوا فضا یک قدرت تمام عیار است. 

 
 
پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 
 

3.  هند در زمینه توسعه نرم‌افزاری خیلی سریع رشد کرده است و بیشتر نرم‌افزارهای مورد نیاز فن‌آوری از هند می‌آید. شهر بانگالوره خانه توسعه دهندگان نرم‌افزار است. هند در تمامی زمینه‌های فن‌آوری در حال پیشرفت است، زمینه‌هایی چون علوم پزشکی، علوم مرتبط به جهان، و علوم جنگی. اولین دانشگاه در دنیا که تمام موضوعات و رشته‌های فن‌آوری و علوم را تدریس می‌کند در هند تاسیس شده است.

 
پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 
 

4.  کره جنوبی با ساخت روبات، هواپیما، قطار، خودرو و تهویه کننده‌های هوا خود را در میان فهرست پیشرفته‌ترین کشورها قرار داده است. کره با وجود برندهایی مثل ال‌جی و سامسونگ، منتظر یک فرصت استثنایی است تا جایگاه ژاپن را به عنوان پیشرفته‌ترین کشور دنیا از آن خود کند.

 
پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 

5-  آلمان پیشرفته‌ترین کشور دنیا در زمان جنگ جهانی دوم بود و در حال حاضر هم بین 9 کشور پیشرفته دنیا قرار گرفته است. اگر می‌خواهید مراکز فن‌آوری این کشور را ببینید، به شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت سر بزنید. مثال بارز دیگر از پیشرفته بودن این کشور، ورزشگاه المپیک واقع در برلین است. 

 
پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 
 

6.  چین تقریبا عامل شگفتی تمام کشورها شده، آن هم با پیشرفت بسیار زیادی که در زمینه فن‌آوری از خود نشان داده است. این کشور قصد دارد تا سال 2020 به قدرت برتر بعدی دنیا تبدیل شود. هر کشوری تکنولوژی ویژه خود را دارد که در آن بهترین است. مثلا آلمان در زمینه خودروسازی، ژاپن در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی و بازی، آمریکا در تولید اسلحه و چین هم در ساخت برخی از دستگاه‌های مهم مثل قطب‌نما و باروت که هنوز هم در بسیاری از زمینه‌های علمی استفاده می‌شود. البته نام چین یادآور کپی بی عیب و نقص از فن‌آوری‌های روز دنیا نیز است.

 
پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 
 
 
7.  کانادا از نظر فن‌آوری جز کشورهای پیشرفته است. آنها دستگاه‌های پرداخت بیسیم را ساختند و با اینکه هنوز در کارت های اعتباری‌اشان چیپست وجود ندارد. اگر نگاهی به شرکت های آمریکایی بیاندازید می‌بینید که اکثر آن ها را کانادایی‌ها می‌گردانند و در ناسا هم فعالیت دارند. کانادایی‌ها ید طولایی در زمینه تولید فن‌آروی‌های نوین دارند.
 
 
پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 
 

8.  انگلیس سومین تولید کننده مقالات علمی در دنیاست. بعلاوه دانشمندانی دارد که این کشور را به سمت انقلاب علمی و صنعتی هدایت می‌کنند. انگلیس خیلی بیشتر از دیگر کشورهای دنیا به تولید تکنولوژی روز می‌پردازد و مصرف خیلی پایینی دارد.

 
 
پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری
 
 

9. روسیه یکی از آن کشورهایی است که در زمینه تولید ماشین های سنگین سریعا رو به رشد است. به همین دلیل هم آن ها را در این حوزه Big Daddy می‌نامند. روسیه دارای پیشرفته‌ترین سیستم دفاعی در دنیاست و به همین دلیل هم است که بیشتر کشورهای دنیا اسلحه‌های خود را از این کشور می‌خرند. غیر از مسائل دفاعی و جنگی، روسیه در زمینه هوا و فضا نیز بسیار فعال است. تمرکز اصلی روس ها را می‌توان بر روی ساختن بهترین اسلحه‌ها توسط بهترین مهندسان دانست.

اطلاعات تکميلي