وابستگی اقتصاد ملی ما به نفت و محدودیت منابع آن چند سالی است که در محافل کارشناسی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. در این میان بخش حمل و نقل به تنهایی حدود ۲۵ درصــد از کل انرژی مصرفی کشور را به خود اختصاص میدهد. لذا با توجه به میزان مصرف انرژی و عملکرد هر یک از شیوههای حمل و نقل، بهترین روش در بهینهسازی مصرف انرژی در بخش حمل و نقل، انتقال ترافیک به شیوههای با واحد مصرف انرژی کمتر همچون حمل و نقل با راهآهن است.

 

   پس از اختراع خودرو، بشر به زودی رابطه میان مقاومت هوا و حرکت اتومبیل پی برد. به مرور زمان با بهبود عملکرد خودروها از جهات مختلف، بهبود آیرودینامیکی نیز به مساله ای اساسی تبدیل شد. پژوهشگران دریافتند که توجه به آیرودینامیک نه تنها براي دستیابی به سرعت های بالاتر، بلکه به منظور کـاهش مصـرف سـوخت و ایجاد پایداری مناسب در خودرو، امری ضروری است.

 

 

از مهمترين نیازهای روزافزون سیستم های تعلیق دينامیکی، ايمنی و بازده بالا بوده که اين نیازهای طراحی خصوصاً در هنگام طراحی خودروهای جديد در صنعت خودروسازی مورد توجه است.

تحقیقات در مورد سیستم تعلیق بادی خودرو حاوی اطلاعات زیادی در زمینه طراحی، انتخاب اجزاء و بهینه سازی عملکرد این سیستم ها می باشد. شناخت پارامترهای تاثیرگذار بر رفتار آنها و ارائه یک مدل بی بعد به منظور بهینه سازی این سیستم ها از اهداف این مقاله است که سعی شده با ایجاد یک مدل دو درجه آزادی ¼ تعلیق بادی و بهینه سازی سیستم در حد امکان پرداخته شود.

بهینه سازی حرارتی و کلیات مربوط به ايجاد تغییر نسبت تراکم موتور احتراق داخلی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. نسبت تراکم موتورهای احتراق داخلی مهمترين علل تاثیرگذار در افزايش بازده آنها از نظر تئوری است .