بازیافت زباله تمیزتر

   گرایش به سمت اتوماسیون فعالیت‌های بازیافت زباله به فرم ماشین‌های تولید کاغذ، ساخت و تخریب سیستم‌های بازیافت، کنترل بازیافت و سیستم‌های حمل بسیار رو به افزایش است. این امر در فعالیت‌های صنعتی و بخش عمومی در حال انجام است.

   برای بهبود بازیافت زباله، اتوماسیون کنترل‌های پراکنده و صنعتی، سیستم‌های کنترل موتور، کنترلرهای منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLC) و سیستم‌های دیتا و کنترل نظارتی (SCADA) را برای ارزان‌تر کردن و افزایش راندمان معرفی می‌کند.

   تحقیقات گسترده در زمینه تحقیق و توسعه مهندسی (R&D) باعث بهبود و بهتر شدن سیستم‌های اتوماسیون می‌شود که شامل کنترل کیفیت و بازرسی‌های انرژی سبز می‌شود.

استفاده‌های عام و خاص از سیستم‌های بازیافت خودکار

   در بخش عمومی، برای مثال، برخی از شهرهای جهان مانند ماساچوست و سلم، برنامه‌های بازیافتی و جدیدی را برای امکان جمع‌آوری، بلند کردن و دسته‌بندی خودکار فراهم آورده است.

   در بخش صنعتی، شرکت‌های بزرگ و معروف به عرصه صنعت بازیافت واردشده‌اند. شرکت ولوو در حال بهبود سیستم کنترل زباله خودمختار (ROAR) است که کارهای سنگین بلند کردن و دور ریختن که اکنون توسط انسان‌ها انجام می‌شود را انجام دهد.

   طبق موسسه (Waste Management World (WMW آینده زباله و بازیافت آن ممکن است با سیستم‌های انتقال زباله خودکار به‌صورت زیرزمینی باشد.

در فیلم پیوست شده، اولین آزمایش‌های ROAR نشان داده شده است.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: Waste Management World
  • حوزه کاربرد: محیط زیست