بزرگترین و عمیق ترین استخر جهان

بزرگ ترین استخر جهان در شیلی

اقامتگاه سن آلفونسو دل مار، که در شمال شهر واقع شده است، منزلگاه بزرگ ترین استخر روباز جهان است. این استخر از زمانی که در دسامبر 2006 افتتاح شد، گردشگران زیادی را جذب کرده است.بزرگترین استخر جهان
بزرگترین استخر جهان
استخر سن آلفونسو 1 کیلومتر (3 / 5 مایل) است. استخر مساحتی حدود 7.7 هکتار (19 جریب) را پوشش می دهد که 250 میلیون لیتر (66 میلیون گالن- 300 هزار متر مکعب)آب را در خود جای می دهد.
 
 بزرگترین استخر جهان

 

 در حالی که برآوردهای اولیه هزینه ساخت در حدود 3.5 میلیون دلار (2.8 میلیون یورو) را برای این استخر به تنهایی اختصاص داده اند، و شاید برآوردهای دقیق در این زمینه 1.5 تا 2 میلیارد دلار آمریکا برای ساخت و تقریبا 4 میلیون دلار در سال برای نگهداری سالانه هزینه دارد.
این استخر که در یکی از شهرهای پررفت و آمد شیلی به نام آلگاروبو (Algarrobo) واقع شده، لقب بزرگ ترین استخر جهان را از آن خود کرده است.
 
 
بزرگترین استخر جهان
 
 
 عمیق ترین استخر جهان در ایتالیا

اگر بتوانید نفس تان تا رسیدن به کف این استخر حبس کنید، بدانید که در اقلیت هستید. این استخر با 40 متر عمق، عمیق ترین استخر جهان است. این مکان عجیب در هتل چهار ستاره Terme Millepini در ایتالیا واقع شده است.

 

عمیق ترین استخر جهان

 

این استخر که از ژوئن افتتاح شد، به اندازه یک ساختمان 12 طبقه، و یا 9 اتوبوس دو طبقه عمق دارد. در این مکان ضرورتی ندارد که از لباس غواصی استفاده شود، و شناگران می توانند از دمای نرمال 32-34 درجه آب لذت ببرند.

 

اطلاعات تکميلي