طرح استفاده از تقطیرکننده خورشیدی آب به منظور تامین آب آشامیدنی سالم در زمان وقوع جنگ و بلایای طبیعی

چکیده

   نقش پدافند غیر عامل در زمان صلح از آن جهت اهمیت دارد که باعث می گردد در زمان وقوع بحران هایی از جمله جنگ و بلایای طبیعی دولت ها و عموم مردم غاقلگیر نگردند و بتوانند با کمترین مشکل و تلفات انسانی، زمان اولیه بحران را مدیریت کنند.
   اهمیت پدافند غیرعامل در سیاست گذاری های دولت ها آنچنان مهم است که بارها در بیانات مقام معظم رهبری تاکید گردیده و ایشان همیشه به لزوم اتخاذ سیاست هایی در جهت کاهش آسیب های ناشی از عدم آمادگی در برابر وقایع پیش بینی نشده از جمله جنگ و بلایای طبیعی سفارش نموده اند.
   در این تحقیق نقش استفاده از تقطیر کننده های خورشیدی در دو نوع تشکی و منعکس کننده سهموی در زمان وقوع جنگ و بلایای طبیعی مورد بررسی قرار می گیرد. تامین آب آشامیدنی سالم در زمان وقوع جنگ و بلایای طبیعی یکی از مهمترین نیازهای مردم و دولت ها می باشد. تصور کنید با توجه به از بین رفتن زیر ساخت ها، انرژی برق مورد نیاز برای تصفیه آب نیز موجود نباشد. پس بهترین راه تامین این نیاز استفاده از انرژی نامحدود خورشید است.
   در این تحقیق سعی شد ابتدا مکانیزم عملکرد هر دو نوع تقطیر کننده خورشیدی بررسی شود و سپس مزایا و معایب هر روش مطرح و بهترین راهکار را برای زمان وقوع جنگ و بلایای طبیعی ارائه شود.

اطلاعات تکميلي