روش جدید نگارش از روی دستخط اشخاص!

   دستخط مهارتی است که برای هر نفر منحصر است. هر شخصی دستخطی تقریبا متفاوت دارد و همین امر، فرآیند کپی کردن دستخط توسط رایانه را دشوار می‌کند. گروهی از محققان در دانشگاه لندن (UCL) به این مهم نزدیک شده‌اند و سیستم آن‌ها با نام My Text in Your Handwriting شناخته می‌شود. این برنامه قادر به اسکن کردن دستخط با استفاده از الگوریتم خاصی است.

   برای این امر، تیم تحقیقاتی از شخص می‌خواهند که بر روی یک برگه A4، حداقل یک پاراگراف بنویسد. سپس متن اسکن می‌شود و به خطوط باریک و کالبدی تبدیل می‌شود. در نهایت بواسطه این برنامه تمامی حروف شناسایی خواهند شد.

   این الگوریتم برای کپی نمودن استایل دستخط از همین نمونه قبلا اخذشده، استفاده می‌کند. ممکن است یک نامه را نیاز است چند بار نوشت و استفاده از رایانه برای این امر نامناسب و ناشایست باشد. به همین دلیل، این برنامه قادر است به‌دلخواه استایل دستخط را برای چندین نامه مختلف به‌صورت هوشمند با توجه به خود متن تغییر دهد و نامه‌های متفاوت بر اساس دستخط اولیه شخص ایجاد کند.

   نتایج این برنامه باورنکردنی بوده است و در یک بررسی از تعدادی شخص در تشخیص دستخط، 40% از آن‌ها متوجه این موضوع نشدند.

   توانایی اسکن و تفسیر دستخط موضوع جدیدی نیست و بسیاری از برنامه‌ها موجود هستند که رسم را توسط انگشت یا قلمی که با دستگاه ارائه می‌شود، می‌گیرد و آن را به متن تبدیل می‌کند. اما تفاوت این برنامه با برنامه‌های قبلی این است که طرز نوشتن شخص را هم در نظر می‌گیرد و در متن ایجادشده اعمال می‌کند. این برنامه می‌تواند کمک‌رسان بسیار مفیدی برای افراد مسن که توانایی نوشتن خود را از دست داده‌اند باشد. همچنین نویسندگان می‌توانند از این برنامه برای ترجمه متن خود و در کنار آن، حفظ شخصیت در متن ترجمه‌شده استفاده کنند.

   اگر در حین خواندن این مطلب با خود فکر کرده‌اید که آیا می‌توان از این نرم‌افزار برای جعل امضا یا اسناد استفاده کرد یا خیر، جواب بله است. اما تیم تحقیقاتی UCL مدعی است که این برنامه می‌تواند در هر دو روش مورد استفاده قرار گیرد و این بدین معنی است که این برنامه توسط نهادهای رسمی و قانونی برای تشخیص اصل یا جعل بودن اسناد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

اطلاعات تکميلي