بازیافت بدون آب انواع پلاستیک ها

   در بازیافت پلاستیک به‌ طور سنتی از مقدار آب بسیاری استفاده می‌ شود. به‌ منظور جلوگیری از این ضایعات، روشی جدید برای حفظ محیط زیست توسط Ak Inovex ارائه شده است که در این روش از هیچ مایعی استفاده نمی‌ شود. این روش ظرفیت پردازش مواد مانند استیروفوم، پلی استایرن و ABS (اکریلونیتریل بوتادین استیرین)، با استفاده از همان نوع ماشین آلات را دارد.
   بازیافت پلاستیک توسعه‌ یافته، ارائه شده توسط مارکو آدام بنیان‌گذار این شرکت، می‌تواند بیش از 90 درصد از هر نوع پلاستیکی را با جلوگیری از هدر رفتن آب و کاهش هزینه‌های تولید به نصف بدون کاهش کیفیت پلت (دانه‌ های کوچک از پلاستیک بازیافت شده) پردازش کند. روند سنتی به دست آوردن مهره‌ های بازیافت شده، نیاز به شستشو و خرد کردن زیادی دارد.
    در بازیافت پلاستیک به این روش، نه‌ تنها از آب استفاده نمی‌ شود بلکه باعث کاهش مصرف انرژی تا نصف و در نتیجه اشغال فضای کمتر به دلیل کوچک‌ تر شدن سیستم می‌ شود. بعلاوه، دانه‌های پلاستیک حاصل‌ شده از این فرآیند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و در نتیجه فرآیند بازیافت، سودآورتر می‌ شود. از مزایای دیگر این روش، ظرفیت بازیافت هر نوع پلاستیک است. در حال حاضر ظرفیت تولید دانه‌ های پلاستیک به این روش 2 تن است که تا 10 تن قابل ارتقا است.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: سازمان محیط زیست
  • حوزه کاربرد: بازیافت