مثلث برمودا و توضیح علمی آن

   بنا بر علت های متعدد همچون بیگانگان، نیروهای فراطبیعی و شهر آتلانتیس، در خصوص ناپدیدشدن هواپیماها و کشتی‌ها در مثلث برمودا به تازگی گروهی از محققین نروژی به تحقیق و بررسی بر روی چاله کف دریای بارنتز مکانی که در آن بعد از مدتی هرچیزی ناپدید می‌شود پرداخته اند.

   شایان ذکر است بدانید مثلث برمودا در موقعیت مکانی بین پورتوریکو و میامی قرار گرفته و برای اولین بار در سال 1964 توسط وینسنت گادیس توصیف و تا کنون افسانه ها و تصورات بسیاری از آن نقل شده و در بسیاری از فیلم ها به نمایش و در مقالات زیادی نیز این تصورات به انتشار رسیده است.

   در تحقیق حاضر چاله موجود در کف دریا 150 متر عمق و دارای پهنایی حدود نیم مایل است که در آن به دلیل احتراقی که در اثر وجود گاز متان صورت می گیرد، احتمال وقوع خطر برای انسان هایی که از این مکان عبور می کنند بسیار زیاد می باشد.

   این محققان معتقدند گاز و یا نفت موجود در کف اقیانوس موجب کشیدن کشتی به کف اقیانوس و سپس ایجاد حباب بر سطح آب می‌شود.

   پژوهشگران اظهار کردند: ما در این مورد مطمئن نیستیم اما عملکرد افسانه‌ای این منطقه به دلیل گاز متان است. البته محققان روسی نیز این عملکرد را بیان کردند و علت علائم عجیب و غریب این منطقه را هیدرات‌های گاز می‌دانند. این نتایج در جلسه ماه آینده اتحادیه علوم زمین‌شناسی اروپا ارائه خواهد شد.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: محققان نروژی
  • حوزه کاربرد: دلیل علمی مثلث برمودا