بهترین ربات های خانگی که شما را متحیر می‌کنند بخش دوم

5. Roomba 980

ربات های خانگی

اولین نسل از جاروبرقی خودمختار دنیا در سال 2002 به بازار عرضه شد و بعد از پیشرفت های زیاد، سال گذشه میلادی اولین جاروبرقی واقعا هوشمند به عنوان یکی از بهترین ربات های خانگی توسط "iRobot" و با نام Roomba 980 معرفی شد.

برخلاف مدل‌های قبلی، Roomba 980 همراه با اپلیکیشنی مخصوص برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس در اختیار کاربران قرار گرفته است که به کمک آن، امکان کنترل این ربات وجود دارد. کاربران به کمک دستگاه هوشمند خود حتی قادر به ارسال ربات به جایگاه اصلی برای شارژ شدن نیز هستند.

قیمت: 900 دلار

6. 4M Tin Can Robot

ربات های خانگیکاربران این ربات با نام "4M Tin Can Robot" تنها با پرداخت 10 دلار بابت خرید کیت اصلی این ربات قادر خواهند بود قوطی‌های نوشیدنی‌ را به یک هیولای موتوری تبدیل کرده یا ایده اختصاصی خود را روی آنها پیاده کنند.

هر کیت، آموزش‌ها و بخش‌های خاص خود را دارد؛ فقط کافی‌ست از یک قوطی نوشابه و باتری قلمی برای داشتن رباتی اختصاصی استفاده کنید.

قیمت: 10 دلار

7. Vobot

ربات های خانگی

 

"Vobot" یکی از ربات های خانگی بسیار جذابی که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، این ربات جدید در واقع یک ساعت زنگ هوشمند است که به خوابیدن و بیدار شدن شما کمک می‌کند.

درواقع می‌توان Vobot را با پشتیبانی صوتی از دستیار مجازی آمازون الکسا، دستگاهی کاملا هوشمند در قیاس با محصولات مشابه در نظر گرفت. مهمتر از همه، به‌لطف وجود وای فای داخلی با توانایی اتصال به اینترنت، استفاده از این ساعت بدون نیاز به گوشی هوشمند هم امکان‌پذیر است.

به کمک Vobot امکان بهره‌گیری از سر و صدای سفید (White Noise)، موسیقی آرامش بخش، اصوات طبیعی و محتوای شخصی‌سازی‌ شده برای داشتن خوابی آرام وجود خواهد داشت. پیش‌فروش این ربات جدید از ماه آینده میلادی آغاز و تا پایان سال، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

قیمت: 35 دلار

8. Aido

ربات های خانگی

"Aido" که اولین بار ایده آن در سایت "Indiegogo" مطرح شد، رباتی خانگی و هوشمند است که در تعامل با کاربران، دستورات آنها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. به‌علاوه می‌توان آن را یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ربات‌های موجود در این لیست در نظر گرفت.

از ویژگی‌های اصلی Aido می‌توان به وجود سیستم‌های پروژکتور تعاملی، تشخیص گفتار پیشرفته و تشخیص چهره اشاره کرد. همچنین امکان ادغام این ربات با سیستم‌های هوشمند و اتوماسیون خانگی، آن را به محصولی فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

به کمک پروژکتور قدرتمندی که روی این ربات نصب شده، می‌توان محتوای مختلف همچون ویدیوها و بازی‌ها را روی دیوارهای خانه به نمایش درآورد. همچنین به لطف قابلیت‌های متنوع Aido، از آن می‌توان برای پخش موسیقی در شبکه اجتماعی اسپاتیفای (Spotify)، ارسال تصاویر برای دوستان و اطلاع از وضعیت آب و هوا استفاده کرد. جالبتر اینکه از آن می‌توان به عنوان یک ریموت یونیورسال برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه همچون تلویزیون‌ها، سیستم‌های گرمایشی و دوربین‌های مداربسته استفاده کرد.

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: تولید کنندگان ربات
  • حوزه کاربرد: دنیای ربات ها