چگونه خانه ای با مصرف بهینه انرژی داشته باشیم؟

چکیده

   از قرن پیش تا به امروز مصرف سوخت های فسیلی در حال افزایش است. این روند سبب شده تا آسیب های جدی متعددی همانند سوراخ شدن لایه ازن، تغییرات اقلیمی، گرمایش زمین، افزایش گازهای گلخانه ای و انقراض برخی از گونه های حیوانی و گیاهی را به همراه داشته باشد. گرچه اکثر کشورها قدم در راه جایگرین کردن انرژی های نو با انرژی های فسیلی کرده اند اما این کار زمان زیادی نیاز دارد. در حال حاضر یکی از بهترین راهکارهای ممکن برای کاهش مصرف انرژی های فسیلی و در پی آن کاهش مضرات زیست محیطی آن ها، بهینه سازی و افزایش بهره وری سیستم های انرژی به منظور ذخیره سازی و نگهداشت بهتر انرژی است.

  ساختمان ها یکی از بخش های مصرف کننده انرژی هستند که پتانسیل قابل توجهی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در آن ها وجود دارد. از این رو می توان راه کارهای عمده زیادی را برای بهینه سازی ساختمان بکار برد. برخی از این راه کارها مستلزم هزینه بالا و برخی هزینه پایین تری نیاز دارند. در این میان می توان روش هایی را نیز یافت که خیلی ساده بوده و نیاز به هزینه ندارند. با توجه به افزایش هزینه های حامل های انرژی و همچنین اهمیت زیاد بهینه سازی انرژی در ساختمان ها در این گزارش بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در بخش ساختمان به کمک روش های ساده بیان شده است. این روش ها به قسمت ها و تجهیزات مختلف در ساختمان تعلق داشته و قابل اجرا می باشند.

  در این گزارش 90 راهکار مختلف برای سیستم ها و تجهیزات مصرف کننده انرژی مورد استفاده در منازل بر اساس مکان استفاده آن ها ارائه شده است.

دانلود فهرست مطالب گزارش فوق

 

اطلاعات تکميلي