افزایش 11 درصدی صادرات گاز به ترکیه

   حجم صادرات گاز به کشور ترکیه از ابتدای امسال تا کنون به بیش از ١,٨ میلیارد مترمکعب رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ١١ درصدی روبرو بوده است.
   عبدالرضا ابراهیمیان سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به حجم تزریق گاز به مخازن نفتی افزود: طی ٨٦ روز امسال به طور متوسط روزانه ٢١,٥ میلیون مترمکعب گاز به کشور ترکیه ارسال شده به گونه ای که در این بازه زمانی میزان تزریق گاز به مخازن نفتی به چهار میلیارد و ٥٤٠ میلیون مترمکعب رسیده که از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

   وی میزان تزریق گاز به مخازن نفتی، را ٥٠٠ میلیون متر مکعب بیشتر از برنامه مصوب شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد و افزود: حجم برداشت گاز از منابع نیز طی ٨٦ روز امسال با پنج درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به طور متوسط روزانه ٥٥١ میلیون مترمکعب بوده است و در بخش خانگی، تجاری و صنایع کوچک نیز با  برداشت روزانه ١٩٦ میلیون مترمکعب نسبت به سال مشابه  رشد ٩ درصدی داشته است.

   وی میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاههای کشور در ٨٦ روز امسال را به طور میانگین ١٧٢ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان مصرف رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و به 98 میلیون مترمکعب رسیده است که حدود ٩٥ درصد سوخت مصرفی آنها از طریق گاز طبیعی تامین شده است.
   وی افزود: پارسال در مجموع حدود ٨٣ درصد از سوخت نیروگاهها با گاز طبیعی تامین شد و تا پایان سال نیز پیش‌بینی می‌شود ٩٣ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاهها توسط گاز طبیعی تامین شود.

 

اطلاعات تکميلي

  • منبع: خبرگزاری شانا
  • حوزه کاربرد: افزایش صادرات گاز
  • سازمانهاي وابسته: دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران