خودروسازان ملزم به پرداخت خسارت شدند این قانون جدیدی است که خودروسازان را ملزم به پرداخت خسارت وارده به مصرف کننده به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت پایین در تولید خودرو کرده است.
در پی نظر سنجی صورت گرفته در رابطه با نیازها و خواستههای مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی، شرکت کنندگان یکی از دغدغهها و خواستههای اساسی خود از خودروسازان داخلی را سلامت خودروی صفرکیلومتر خریداری شده دانسته اند پیشتر نیز وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز چندین بار از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و افزوده: چرا خودروی صفرکیلومتر تولیدی قبل از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد باید خراب شده و به تعمیرگاه مراجعه کند؟
اظهارت بیان شده در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است بهگونهای که براساس این قانون خودروسازان ملزم به جبران خسارت ناشی از پایین بودن کیفیت قطعات یا تعمیرات شدهاند به گونه ای که در ماده 25 این قانون تاکید شده " چنانچه به تشخیص مراجع مربوطه در قانون به علت عدم کیفیت تعمیرات، سهلانگاری و یا استفاده از قطعات غیر استاندارد توسط عرضهکننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز، خسارتی متوجه مصرفکننده شود، عرضهکننده خودرو موظف به جایگزین کردن قطعات، رفع نقصان خدمات بدون دریافت وجه و جبران خسارت وارده است".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکتهای عرضهکننده خودرو ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.