٢ میلیون بشکه نفت خام ایران راهی لهستان شد

   صادرات ٢ میلیون بشکه نفت خام ایران به مقصد لهستان خبری است که به تازگی توسط سید محسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران داده شده است و نیز افزود: این محموله هفته گذشته در خارک بارگیری شده است.

   وی در خصوص صادرات نفت خام ایران به لهستان اظهار کرد: این محموله 2 میلیون بشکه ای به صورت تک محموله هفته گذشته از پایانه نفتی خارک بارگیری شده است که این فروش حاصل سه ماه مذاکره با پالایشگاه لوتوس لهستان می باشد گفتنی است لهستان هم اکنون ٩٠ درصد نفت خام (٤٠٠ هزار بشکه در روز) و ٦٠ درصد گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کند و سیاست این کشور متنوع سازی منابع تامین انرژی است.

   حضو ریانوش پیخوچنسکی، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان، خانم کاتزپزچک، معاون وزیر خارجه لهستان، رادوسلاو دوماگالسکی لاچیکی، معاون وزیر توسعه لهستان و دیدار آنها با مقامهای ارشد وزارت نفت در سال ٩٤ نشان از عزم این کشور برای گسترش همکاری با ایران و متنوع سازی منابع انرژی این کشور دارد.

   بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از دیدار مهرماه پارسال با یانوش پیخوچنسکی، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان اعلام کرد: نخستین گام برای آغاز دور تازه روابط میان ٢ کشور امضای قرارداد خرید نفت خام با این کشور است.

اطلاعات تکميلي

  • منبع: خبرگزاری شانا
  • حوزه کاربرد: صادرات نفت ایران
  • سازمانهاي وابسته: شرکت ملی نفت ایران- پالایشگاه لوتوس لهستان