امضا تفاهم نامه توسعه مناطق سبز/ استفاده از فناوری برای کاهش گازهای گلخانه ای

تفاهم نامه همکاری بین دبیران ستادهای« بهینه سازی انرژی و محیط زیست» و « توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر» امضاء شد.

یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست و سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر تفاهم نامه همکاری به منظور گسترش ظرفیت بهینه سازی انرژی و محیط زیست از طریق بهره برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر امضاء کردند. سیروس وطن خواه مقدم اظهار کرد: این تفاهم نامه برای کمک به بهینه سازی مصرف انرژی با استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی است؛ با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و تاکید مقام معظم رهبری بر روی بهینه سازی و بهره وری انرژی تلاش داریم با همکاری دو ستاد مصادیقی را برای بهینه سازی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در راستای این موضوع مهم ملی شناسایی، اجرا و محقق کنیم. وی عنوان کرد: امنیت عرضه انرژی در حال حاضر از طریق بهینه سازی و منابع تجدید پذیر در دنیا در حال اجرا سازی است بنابراین برای اینکه بتوانیم منابع انرژی را به نحو مطلوب استفاده کنیم باید بهینه سازی داشته باشیم و از سوی دیگر از منابع تجدید پذیر خدادادی استفاده کنیم. به گفته وی، این تفاهم نامه محملی برای همکاری بیشتر بین دو ستاد فراهم می کند و پیش بینی شده در چهارچوب این تفاهم نامه یک کارگروه راهبری و کارگروه فنی و اجرایی در سطح مدیریتی به تحقق اهداف کمک کنند. نشست هایی نیز پیش بینی شده تا با حمایت هر دو ستاد برگزار شود. موضوع این تفاهم نامه به شرح ذیل است:

  • توسعه کسب و کار در زمینه کاربرد سیستم های هیبریدی (فسیلی و انرژی تجدیدپذیر) به منظور بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان ها، حمل و نقل، کشاورزی، خدمات و صنعت وارزیابی تاثیرات کسب وکار جدید بر آن.
  • حمایت از فعالیت های تشکل های مردم نهاد در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی انرژی و محیط زیست در سطح کشور.
  • همکاری در زمینه ارزیابی پتانسیل کاربرد منابع انرژی تجدیدپذیر برای بهینه سازی انرژی و محیط زیست در مناطق روستایی، کلانشهرها و مناطق انرژی.
  • همکاری در ایجاد بازارهای کارایی انرژی، انرژی های تجدیدپذیر و کنترل آلودگی محیط ...

 

اطلاعات تکميلي

  • منبع: خبر گزاری مهر
  • حوزه کاربرد: انرژی های نو- انرژی های تجدید پذیر