علاقه مندی شرکت ملی نفت چین به تداوم همکاری با ایران

   مدیر پروژه شرکت ملی نفت چین (سی‎ان‎پی‎سی) در طرح توسعه آزادگان شمالی، به علاقه‎مندی این شرکت به تداوم همکاری با شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: آینده روشنی پیش روی همکاری‎های این شرکت با ایران وجود دارد.

   سی‎ان‎پی‎سی‎آی، شاخه بین‎المللی شرکت سی‎ان‎پی‎سی چین است که بر اساس قرارداد بیع متقابل، فاز نخست میدان مشترک آزادگان شمالی را توسعه داد. طرحی که ٢٣ آبان ماه امسال به صورت رسمی از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری افتتاح شد. حال مذاکره این شرکت با ایران برای توسعه فاز دوم این میدان در حال اجراست، اما این همه فعالیت‌های شرکت ملی نفت چین در ایران نیست. ١٨ آبان ماه امسال هم کنسرسیوم بین‎المللی توتال، سی‎ان‎پی‎سی و پتروپارس موافقت‎نامه اصولی (HOA) توسعه فاز ١١ پارس جنوبی را امضا کردند تا این شرکت هم در کنار شرکای ایرانی و فرانسوی خود در صنعت گاز ایران حاضر شود.

   چنگ ژونگ لیانگ، مدیر پروژه شرکت ملی نفت چین در طرح توسعه آزادگان شمالی خاطره خوبی از هفت سال حضور در ایران دارد و می‌گوید: «روابط ایرانی‎ها و چینی‌ها از گذشته دور، دوستانه بوده است و علاقه‎مند به تداوم همکاری با شرکت ملی نفت ایران و گرفتن پروژه‌های بیشتر در ایران هستیم.»

 

اطلاعات تکميلي

  • منبع: خبرگزاری شانا
  • حوزه کاربرد: ارتقای صنعت نفت کشور
  • سازمانهاي وابسته: کنسرسیوم بین‎المللی توتال،شرکت ملی نفت چین