آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

مدیرعامل آتش نشانی از تخلیه اضطراری ساکنان اطراف ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، خبر داد.
داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی در حاشیه بازدید شهردار تهران از حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان این که از روز گذشته (دوشنبه) این حریق آغاز شده است، گفت: حریق از طبقه منفی چهارم این ساختمان آغاز شده است و به دلیل فشردگی و عدم دسترسی به کانون حریق با چالش در اطفای حریق مواجه بودیم.

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

وی با اشاره به این که از روز گذشته کارکنان این ساختمان تخلیه شده اند، خاطرنشان کرد: هم چنین با توجه به مشکلاتی که در خصوص حریق ساختمان هایی با سازه فلزی ممکن بود رخ دهد، ساختمان های اطراف را نیز تخلیه کردیم.

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در ادامه صحبت های خود با بیان این که دانشجویان خوابگاه دانشجویی مجاور و ضلعی از هتل مجاور این ساختمان تخلیه شده اند، بیان کرد: تلاش برای اطفای حریق ادامه دارد.
وی افزود: در طبقه منفی چهار اسناد و مدارک قرار داشت و این ساختمان 51 سال دارد.
ترک هایی در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو دیده می شود که در نتیجه آتش سوزی ایجاد شده است و این وضعیت را غیر قابل پیش بینی کرده است.وزارت نیرو

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

 محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز در محل آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر حاضر شد.

وی پس از بازدید از محل با آتش‌نشانان گفت‌وگو و از آخرین وضعیت ساختمان‌های مجاور ساختمان وزارت نیرو مطلع شد. 

نجفی با اشاره به شرایط ساختمان وزارت نیرو گفت: احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن وجود دارد و به همین جهت ساختمان‌های اطراف از شب گذشته تخلیه شده است. 

با گذشت 20 ساعت از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و اطفای آن در میدان ولیعصر تهران هم چنان در طبقات منفی ساختمان بویژه طبقه 1-  کانون آتش بالاست و آتش‌نشانان بیش از 4 ایستگاه و 2 گروه نجات هم چنان مشغول عملیات هستند. 

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

روز گذشته ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو دچار آتش‌سوزی شده بود که 50 نفر از افراد حاضر در ساختمان تخلیه شدند.

صادقی، ریس ستاد مدیریت بحران شهر تهران در خصوص احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو گفت: احتمال ریزش وجود دارد و نمی توان برای آن درصد تعیین کرد.

وی افزود: بهترین کارشناسان رسمی سازه در محل حضور دارند و در هر حال بررسی هستند.

ریس ستاد مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر دمای طبقه منفی چهار بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد است.

صادقی در خصوص زمان اتمام عملیات گفت: معلوم نیست، عملیات چقدر طول بکشد.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه جلسه امروز ظهر ستاد مدیریت بحران، فقط آقای ملکی باید در مورد حادثه صحبت کنند. در این جلسه هم چنین در خصوص نوع همکاری دستگاه ها، نوع عملیات آتش نشانی تصمیم گرفته شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اضافه کرد: چون میزان حرارت در طبقه منهای چهار و میزان دود نیز در این طبقه زیاد است هنوز نتوانستیم به طبقه منهای چهار نفوذ کنیم ولی نیروهای آتش نشانی تا طبقه سوم رسیده‌اند. ضمن اینکه آتش به طبقات بالایی سرایت نکرده است اما دود غلیظی وجود دارد.

وی گفت: امیدواریم با همین روشی که در پیش گرفتیم بتوانیم تا ساعاتی دیگر میزان حرارت را پایین‌تر آورده و حتی به طبقه منهای چهار نیز نفوذ کنیم.

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تشریح آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق، در مورد احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو گفت: هیچ چیز غیر محتمل نیست و از همین رو پیش بینی‌های لازم انجام شده است که البته به معنای اینکه ساختمان ریزش می‌کند، نیست.

کماکان در طبقه منفی چهار حرارت وسیع است.

ملکی در مورد میزان حرارت محل حریق گفت: حرارت به گونه‌ای بود که چند ساعتی آتش نشانان نمی‌توانستند وارد شوند و در یکی دو ساعت اخیر این حرارت کاهش پیدا کرده است و حتی دقایقی آتش نشانان موفق شدند تا منفی سه نفوذ کنند اما کماکان در طبقه منفی چهار حرارت وسیع است.

کاهش حرارت زمان بر خواهد بود.

وی افزود: از حالا به بعد کاهش حرارت زمان بر خواهد بود و باید بگویم که همکاران من از جان مایه گذاشته‌اند.

ملکی در مورد اینکه چه تعداد نیرو در ساختمان وجود دارند، گفت: آتش نشانان با حداقل نیرو در گروه‌های دو سه نفره وارد می‌شوند و بر می‌گردند.

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

وی درمورد اینکه گفته می‌شود در ساختمان مخزن گازوئیل وجود داشته است، افزود: من این موضوع را از طریق فرمانده عملیات پیگیری کرده‌ام و چیزی که به ما اعلام شده این بوده است که مخزن آب وجود دارد و در مورد مخزن گازوئیل چیزی اعلام نشده است.

جلال ملکی با بیان اینکه ریسک خطر در ساختمان‌های اسکلت فلزی که چند ساعت در آتش می‌سوزد بالا است، اظهارکرد: نیروها گاهی از ساختمان خارج شده و مجددا داخل ساختمان می‌شوند و بازدید انجام می‌دهند.در حقیقت این کار به این معنا نیست که عملیات متوقف شده است. عملیات در این دقایق بدون کوچک ترین وقفه پیشرفته است.

سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (ذوالقدر، علیخانی و اولاد قباد) در محل حادثه آتش سوزی ساختمان برق وزارت نیرو حضور یافتند.

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در واکنش به اینکه گفته شده علت آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو فعال شدن کپسول اطفای حریق بوده است، گفت: کارشناسان علت حادثه را بررسی می‌کنند و از نظرات دیگران نیز استفاده خواهند کرد.

نیروهای آتش‌نشانی به دلیل افزایش احتمال تخریب ساختمان برق حرارتی در خیابان ولی عصر(عج) درحال تخلیه و خروج از ساختمان هستند.

آخرین اخبار از وضعیت آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در میدان ولیعصر حکایت از آن دارد که نیروهای آتش‌نشانی به دلیل افزایش احتمال تخریب ساختمان برق حرارتی در خیابان ولی عصر(عج) درحال تخلیه و خروج از ساختمان هستند.

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

هم چنین فرمانده عملیات دستور تخلیه خبرنگاران و عکاسان از ساختمان را داده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از ایجاد تیم‌های پنج نفره برای اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو خبر داد.

جلال ملکی با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حریق ساختمان برق حرارتی با بیان اینکه درجه حرارت پایین آمده است، گفت: اسکلت این ساختمان به مانند پلاسکو فلزی است و در حال حاضر آتش‌نشانان با تاکتیک‌های خاص و در قالب گروه‌های پنج نفره به مرکز آتش رفته و در زمان‌های کوتاه نسبت به اطفای حریق اقدام می‌کنند.

 

آخرین وضعیت ساختمان اداری وزارت نیرو

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد یا نه با بیان اینکه سازه این ساختمان فلزی است، گفت: احتمال هیچ چیزی دور از ذهن نیست اما آتش‌نشانان در قالب گروه‌های پنج نفره نسبت به اطفای حریق اقدام می‌کنند.

پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در محل حادثه حضور یافت.

اطلاعات تکميلي