سیستم های کنترلی در توربین بادی

   توربین‌های بادی برای رقابتی بودن و بیشینه کردن پتانسیل بازگشت سرمایه پارک بادی، باید طراحی داشته باشند که بتواند محدوده‌های توانی را رد کند. این توربین‌ها نیاز به استخراج انرژی بهینه از باد با افزایش توان توربین دارند و عمر اجزا و کیفیت توان افزایش یابد.

   در مناطق دور از ساحل، صنعت خواستار نیروگاه تولید توان حرفه‌ای است که در دسترس بودن زیاد، پایداری افزایش‌یافته و کنترل و کیفیت دقیق را ضمانت کند تا بتوان هر کیلووات ساعت ممکن را از باد استخراج کرد.

   برخی از این قابلیت‌های کنترلی برای رسیدن به بهینه‌ترین خروجی عبارت‌اند از:

  1. سیستم‌های گام برقی برای توان بهینه: که در هاب دوار قرارگرفته‌اند. این سیستم کاربر را به استخراج توان بهینه در سرعت‌های کم‌باد با تنظیم زاویه پره می‌دهد. برای کنترل کردن سرعت توربین باد، با نرخ سرعت باد ثابت نگه‌داشته می‌شود و بارهای مکانیکی به‌واسطه تغییر سرعت کمینه می‌شود.
  2. کابینه Nacelle برای توزیع توان ایده ال و کنترل توربین: کابینه Nacelle به دو قسمت کابینه توان و کابینه کنترل تقسیم می‌شود. کابینه Nacelle تمامی سیگنال‌ها را گرفته و تمامی دستگاه‌ها را کنترل می‌کند که شامل سیستم‌های خنک کاری آب ، روغن، سیستم‌های گرمایشی، ترمزها و فن‌ها، سیستم انحراف، فشار و دماها، سرعت‌های باد، جهت باد، و بازرسی سیگنال‌ها می‌شود،
  3. کنترل‌های انحراف برای توان خروجی بیشینه: کنترل انحراف اطمینان از دائماً در معرض باد قرار داشتن توربین برای بیشینه کردن اثر روتور و توان حاصل می‌کند.
  4. سیستم‌های تبدیل برای ارتباط بهینه به هر فرکانس شبکه: سیستم تبدیل سرعت‌های متغیر توربین باد را با فرکانس‌های ثابت شبکه هماهنگ می‌کند که کدهای شبکه در سراسر جهان و نگه‌داری توانایی برای ولتاژ کم (LVRT) و مدیریت توان انفعالی را ارضا می‌کند.
  5. تأمین توان داخلی برای سرویس سریع: کابینه تأمین توان داخلی، کابینه توزیع برای کمک به همه توربین باد و فراهم کردن دسترسی به کارهای نگهداری و عملیاتی است.
  6. کنترل برج اساس برای کنترل تمام‌وقت: کابینه اساس برج اجازه کنترل کامل بر کار توربین باد می‌دهد و اطلاعاتی بر پایه سیگنال‌های اندازه‌گیری شده فراهم می‌کند.
  7. نرم‌افزار برای عملیات توربین باد بهینه، بررسی و آنالیز: علاوه بر گام، مبدل، انحراف و ... نرم‌افزارهایی مانند SCADA ارائه‌شده‌اند که برای کارکرد توربین باد ضروری هستند.

اطلاعات تکميلي