خانه های پیش ساخته قابل حمل و نقل

   رویای زندگی در هر کجا و سفرهای ناگهانی امروزه با تکنولوژی خانه های پیش ساخته به حقیقت پیوسته است. با این فناوری هر زمان که تصمیم جابه جایی بگیرید، می توانید منزل دوست داشتنی خود را جمع و در مکان دلخواه دیگر پهن کنید. با هم نگاهی به این منازل پش ساخته می اندازیم.

  •  ADEX

   یکی از جالب ترین خانه های پیش ساخته ای که تا به حال طراحی شده است "ADEX" نام دارد. این خانه ها را شرکتی به همین نام ساخته و قابلیت های مختلفی دارد. از جمله امکانات آن می توان به حمل و نقل آسان و سرهم کردن و باز کردن بسیار سریع آن اشاره کرد. این خانه همچنین دارای سیستم هایی است که به صورت خودکار برق و آب خود را از باران و خورشید تامین می کند.

 

adex-prefab.jpg 

  • خانه های پروانه ای 

   این خانه ها از چوب بامبو و به سبک سنتی به وسیله گروهی از دانش آموزان تایلندی ساخته شده اند و نام آن ها "خانه های پروانه ای" است. دلیل این نام گذاری سایبانی است که در بالای درب ورودی قرار دارد و برای جمع کردن آب باران از آن استفاده می شود. این خانه قابل حرکت است اما باز کردن آن از هم کمی سخت است.

 

butterfly-houses-1.jpg

 

  • خانه های گنبدی

   طراحان ژاپنی موفق به ساخت خانه ای از جنس پلی ساترن به صورت گنبد شدند. این خانه بسیار سبک، مقاوم و به راحتی قابل نصب است. یکی از نکات بسیار جالب این خانه این است که حشرات مختلف به سمت آن جذب نمی شوند.

 

gonbadi1.jpg

 

  • خانه های بازیافتی 

  این خانه توسط "مایکل جاتزین" به وسیله استیل های بازیافتی ساخته شده است. از نکات مهم در طراحی آن می توان به حمل و نقل آسان، سبک بودن آن و تنوع در نوع طراحی بر اساس سلیقه شخصی اشاره کرد. صاحب این خانه همچنین می تواند در یک ساعت خانه را خراب و دوباره بسازد.

 

Homestead.jpg

 

  • خانه های قطب شمال

   یکی از خانه هایی که طراحان آن زمان زیادی را برای ساختش کذاشته اند خانه های قطب شمال است. این خانه ها از پلاستیک های خاص به همراه برخی مواد دیگر ساخته شده اند که به سازنده اجازه می دهد در چند ساعت خانه را بنا کند و همچنین خانه ها میزان زیادی قدرت در برابر سرما و فشار هوا دارد. از جمله امکانات این خانه می توانیم به سیستم های خورشیدی و ذوب یخ یاد کنیم.

 

140734_506.jpg

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: ADEX company
  • حوزه کاربرد: فناوری در ساخت منازل پیش ساخته