Quant یاغیِ آینده!

   برای آینده آماده اید؟ آیا تسلا را به عنوان رهبر آینده خودروهای امروزی می دانید؟ خب! بهتر است کلاً در فکر خود تحولی اساسی ایجاد کنید چون فقط با دیدن عکسها و خواندن مشخصات فنی اَبَر ماشین Quant E-Sportlimousine ممکن است فیوز از سرتان بپرد! فقط چند ثانیه به جثه این ماشین نگاه کنید!

3033928-slide-nanoflowcell-quant-e-sportlimousine02.jpg

   برای مشخصات فنی آماده اید؟ Quant E با طول 5.25 متر موتوری به قدرت بیش از 1000 اسب بخارو 3000 نیوتن متر!! گشتاور دارد که این آلمانی لوکس 2.3 تُنی را درعرض 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرساند. حداکثر سرعت؟ 380 کیلومتر! سوخت؟ آبنمک! بله درست خواندید آبنمک ! حالا بازهم به نظرتان آینده در دستان تسلاست؟ همراه ما باشید تا پرده از راز این یاغی ِ ایده آل برداریم.

nanoFlowcell AG   نام شرکتی است که اهداف بسیار بزرگی را در سر دارد. این شرکت به رهبری پروفسور Jens ellermann از سوختی به نام Ionic liquid یا نمک مایع استفاده می کند. نمک معمولی مانند هر ماده جامد دیگر، در اثر گرما به مایع تبدیل می شود که در آن هنگام با ترکیب شدن با آب یا بنزین انرژی الکتریکی تولید می کند. این ترکیب هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد و به علت عدم تولید هیچ گونه آلودگی، یکی از پاک ترین نوع سوخت ها به شمار می رود. این شرکت برنامه های بلند مدتی را در تولید و عرضه این سوخت برای هواپیما، قطار، کلیه وسایل حمل و نقل شهری و حتی کل یک شهر پیش رو دارد. در حال حاضر nanoFlowcell AG استاندارد TUV  کشور آلمان و مجوز عبور و مرور در کل اروپا را برای ابر اتومبیل Quant E دریافت کرده است.

 Nunzio La Vecchia   رییس قسمت مهندسی و ساخت اتومبیل این شرکت در مصاحبه ای اعلام کرده بود: “Quant E روشی تازه برای یاغی گریست! ما با این شعار این اَبَر ماشین را طراحی کردیم و ساختیم !”

Quant E   دارای 4 موتورالکتریکی است که هرکدام به یک چرخ متصل شده اند. یکی ازمهمترین تفاوتهای این ماشین با دیگر رقیبان برقی اش در شیوه شارژ شدنش است. برعکس اتومبیلهای برقی مانند تسلایا نیسان Leaf مستقیم به پریز برق وصل نشده بلکه دارای 2 مخزن 200 لیتری! برای پرشدن ازسوختIonic liquid یا آبنمک است. سپس با ترکیب این سوخت در داخل موتور، جریان عظیم الکتریکی تولید شده در باتریهای 600 ولتی آن ذخیره خواهند شد. یکی از مهمترین برتری های این سیستم نسبت به شارژ کردن مستقیم از طریق پریز برق، کاهش چشمگیر زمان سوختگیری است. به طور مثال خودروی تسلا Sبه 10 ساعت زمان در موقع اتصال به پریز 220 ولتی نیاز دارد و هنگامی که به سوکت 110 ولتی وصل می شود باید بیش از 48 ساعت به حال خود بماند اما با این روش پرکردن 400 لیتر باک آن تنها 20 دقیقه وقت میگیرد! هنوز بزرگترین شگفتی این خودرو مانده! Quant E با باکی پر میتواند بیش از 600 کیلومتر مسافت را طی کند! تقریباً مسافتی 2 برابر تسلاS

Untitled6.jpg

 

Untitled5_copy_copy_copy_copy_copy.jpg
   چه بخواهیم یا نه باید روزی از سوختها و اتومبیل های فسیلی خداحافظی کنیم و جهانی زیباتر را برای خودمان بیافرینیم. کارخانه هایی مانند این شرکت، تسلا و امثال آنها به مسیری جهان را هدایت می کنند که با کمترین ضرر به محیط زیست به خواسته های خود برسیم.

   راستی! دوباره مشخصات فنی را بخوانید! 380 کیلومتر در ساعت و ……

2014-quant-e-sportlimousi-3_600x0w.jpg

 

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: استفاده از سوخت پاک آب نمک در یک ابر اتومبیل