آغاز فروش اولین خودروی ساخته شده با تکنولوژی چاپ سه بعدی

   شركت لوكال موتورز كه تولید اولین خودرو چاپ سه‌بعدی جهان را به عهده دارد اعلام كرد پذیرش سفارش‌های پیش‌خرید خودروهایش را از بهار 2016 آغاز خواهد‌ كرد و تولید و عرضه این خودروها از اوایل سال 2017 آغاز خواهد‌شد. این شركت كه سال گذشته با چاپ سه‌بعدی خودروی Strati در محل نمایشگاه خودروی SEMA صنعت خودروسازی جهان را متحول ساخت،‌ اكنون وارد مراحل آزمایش و تولید شده‌ است تا در نهایت مجموعه LM3D SWIM را با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی وارد بازار سازد.

   خودروی چاپی LM3D Swim كه امسال در نمایشگاه خودروی SEMA رونمایی شد، توسط یكی از اعضای شركت لوكال موتورز به منظور حضور در مسابقه طراحی خودروهای نسل آینده این شركت طراحی شد و توسط آرای اعضای شركت و هیات داوران به عنوان طرح برنده انتخاب شد.

327675_704_copy.jpg

   نزدیك به 75 درصد از خودروی LM3D Swim از جمله كل بدنه و شاسی‌های آن با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته‌ شده‌اند. در ساخت این خودرو از روش تولید دیجیتال مستقیم  DDM که مخفف direct digital manufacturing است، استفاده خواهد شد که چاپ سه بعدی نیز بخشی از تولید آن است. صفحات بدنه را می‌توان در قالب مجموعه‌ای از اشكال مختلف چاپ كرد و بر روی شاسی‌ها قرار داد،‌از این رو خودرو بسیار متفاوت به نظر می‌آید اما براساس سكویی مشابه با دیگر خودروها ساخته خواهد‌شد.

   مهندسان برای طراحی این خودرو از نرم‌افزار‌های شركت زیمنس استفاده كردند و برای تامین مواد قابل چاپ نیز از كمك شركت SABIC ، تولید كننده مواد ترموپلاستیكی بهره بردند. این شركت امیدوار است به تدریج بتواند 90 درصد از خودروهای خود را با كمك چاپ سه‌بعدی تولید كند.

   چاپ سه بعدی خودروها در حالی است که خودروسازان بزرگی همچون آئودی نیز از ساخت خودروها به روش چاپ سه بعدی خبر داده بودند اما هنوز کمپانی های خودروسازی به طور قطعی وارد چاپ سه بعدی خودروها نشده اند و این موضوع در حالی است که لوکال موتورز اولین کمپانی خواهد بود که چنین خودروهایی را در مقیاس تجاری و حقیقی وارد بازار خودروسازی خواهد کرد. 

   شركت لوكال موتوز برای تلفیق فناوری كه از تعامل میان خودروهای چاپ شده سه‌بعدی،‌ راننده این خودروها و محیط بیرون از خودرو پشتیبانی می‌كند و در نتیجه ایمنی و بهره‌وری در ترافیك را افزایش می‌دهد، از شركت IBM كمك گرفته‌است.

  انتظار می‌رود این خودرو با قیمت 53 هزار دلار به فروش برسد. شركت لوكال موتورز قصد دارد در سال 2016 دركنار انجام تست‌های فدرال تصادف‌ و كسب مجوز تردد در خیابان‌ها، چند نمونه دیگر از خودروهای مجموعه LM3D را رونمایی كند. این شركت همچنین برنامه‌هایی برای تولید چاپ سه‌بعدی یك موتورسیكلت، یك سه‌چرخه برقی و نوعی خودروی دیگر را نیز دارد.

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: شركت لوكال موتورز
  • حوزه کاربرد: فروش اولین خودروی چاپ سه بعدی