لیوان هوشمند محقق ایرانی و قدرت شارژ تلفن همراه

   امیر فرجی محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا موفق به طراحی لیوان هوشمندی شده است که می تواند دمای نوشیدنی را برحسب میل کاربر خود تنظیم و همچنین به عنوان یک شارژر نیز عمل کند. این دستاورد با عنوان Muggino نام گذاری شده است.

   ایشان که در رشته فناوری ترمو الکتریک خورشیدی تحصیل کرده اند در ساخت این لیوان با استفاده از یک اپلیکیشن توانسته امکان کانکت به گوشی همراه را ایجاد، تا از این طریق بتوان گوشی همراه را شارژ مجدد نمود و همچنین با جلوگیری از اتلاف انرژی سبب داغ یا خنک ماندن نوشیدنی شد.

   این لیوان منحصر به فرد Muggino می تواند انرژی گرمایی نوشیدنی ها را به برق تبدیل کند و نوشیدنی را تا ۲ ساعت داغ یا خنک نگه دارد یا اینکه می تواند وسایل الکترونیکی از قبیل گوشی هوشمند را شارژ کند.

   فرجی در مورد وزن این لیوان نیز گفت: این لیوان هم وزن لیوان های چینی و کاملا ضد آب است. کاربر ها می توانند گوشی خود را به این لیوان کانکت و دمای نوشیدنی داخل لیوان را تنظیم کنند و یا میزان شارژ باتری گوشی خود را بررسی کنند.

   وی در ادامه افزود: ایده این لیوان در حدود ۵۰ سال پیش توسط ناسا مطرح شد و تیم تحقیقاتی ما با سه سال کار طاقت فرسا موفق به ابداع این فناوری شده و انتظار می رود تولید انبوه این لیوان در دسامبر سال جاری میلادی انجام گیرد.

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا
  • حوزه کاربرد: شارژ تلفن همراه با لیوان هوشمند