جدیدترین دستاوردها در صنعت آلومینیوم، این بار رینگ های ترکیبی فیبر کربنی

   شرکت سازنده تیسن کروپ به همراه ماکسیون ویل برای همکاری در بهبود و تولید رینگ های ترکیبی از جنس آلومینیوم فوق سبک و فیبر کربن در خودروهای مدرن برای سازندگان اصلی به توافق رسیدند.

   این تفاهم نامه شامل بخش کارشناسی شرکت تیسن کروپ (به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات) و توسعه دهنده اجزا فیبر کربنی و مواد فوق سبک با استفاده از امکانات شرکت ویل و توزیع آن به شرکت های خودروسازی می باشد. ناگفته نماند جایگاه شرکت ماکسیون ویل در میشیگان آمریکا قرار دارد.

   شرکای این طرح می گویند: استفاده از تکنولوژی های ترکیبی موجب کاهش وزن محصول به میزان 40 درصد نسبت به تولیدات ساخته شده به روش آهنگری پرسی آلومینیومی می شود.

   در همین حال رینگ های جدید از نظر طراحی از ارزش بالاتری برخوردارند. گروه تیسن کروپ به همراه ماکسیون ویل در حال همکاری با سازندگان اصلی شرکت های خودروسازی به منظور بهبود تولیدات سفارشی برای برآورده ساختن نیازهای آن ها هستند.

   رینگ های ترکیبی فیبر کربنی و آلومینیومی دارای مزیت خاصی برای خودروهای لوکس و مسابقه ای بوده و آن ها را از نظر فناوری نسبت به رقبا متمایز می کند. تفاهم همکاری با ماکسیون ویل گام بلندی در جهت توسعه تکنولوژی رینگ های فیبر کربنی خواهد بود. این روند، تکامل تکنولوژی ما را تثبیت کرده و از رسیدن ما به جمع پیشگامان صنعت رینگ خبر می دهد. جنز ورنر (Jens Werner) مدیر عامل تیسن کروپ تصریح کرد پس از اعلام همکاری اقتصادی، هدف بعدی ما تجاری کردن این محصول تولیدی است.

   طبق پیشرفت های شرکت تیسن کروپ در تولید رینگ های مرکب فیبر کربنی با استفاده از تکنولوژی الیافی (بافت دار)، شرکای آن به دنبال انجام آزمایش های متعددی بر روی نمونه های اولیه محصول جهت تست بر روی خودروهای لوکس و شاسی بلند بر آمدند.

   انجام آزمایش های لابراتواری مورد تائید ماکسیون ویل قرار گرفت، در همین حال تیم ماکسیون ویل به همراه تیسن کروپ در حال همکاری با گروه فولکس واگن برای آزمایش نمونه های اولیه بر روی محصولات این شرکت هستند. شرکا اذعان داشتند انجام آزمایش های جاده ای نشان از بهبود عملکرد دارد. به عنوان مثال استهلاک ضربات ناشی از جاده منجر به کاهش ارتعاش و تولید صدا شده است.

   به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در بهبود ایده ارزش برای آلومینیوم فوق سبک و رینگ های مرکب فیبر کربنی، ماکسیون ابتکار خود در تولید دیسک های آلومینیومی آهنگری پرسی برای همکاری را ارائه خواهد داد.

   به گفته ماکسیون این محصول در مقایسه با رینگ های ساخته شده به روش سنتی آهنگری پرسی از مزایایی نظیر قیمت پایین تر و انعطاف پذیری در طراحی به هنگام ریخته گری رینگ برخوردار است.

   کرونبرگ نایت، رئیس بخش تجارت و توسعه و ابتکارهای جهانی ماکسیون ویل تصریح کرد: رینگ های مرکبی که ما با همکاری شرکت تایسن کراپ تولید کرده ایم خلأ بسیار بزرگ موجود در بازار رینگ های فوق سبک را پر خواهد کرد. با توسعه گسترده محصولات، مشتریان ما از تولیدات متفاوت و متنوعی برخوردار خواهد شد. به علاوه این روند به تقویت جایگاه ما در صنعت رینگ کمک شایانی می نماید. ماکسیون ویل اضافه نمود این شرکت با ساخت سالانه 60 میلیون حلقه رینگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده این محصول در جهان شناخته می شود. تیسن کروپ به همراه ماکسیون ویل در تلاش برای ارائه محصولات مرکب آلومینیومی - فیبر کربنی به تعداد محدود هستند.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: شرکت سازنده تیسن کروپ به همراه ماکسیون ویل-شرکت خودروسازی فولکس واگن
  • حوزه کاربرد: نشریه تخصصی صنایع فلزی و معدنی