عظیم ترین نیروگاه خورشیدی شناور در ژاپن

   بهره برداری از انرژی خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریکی برای مصارف خانگی بسیار حائز اهمیت است از این رو ژاپن به دلیل محدودیت در وسعت خشکی تصمیم به برپایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی به صورت شناور کرده است.

   شرکت الکترونیکی ژاپنی کیوکرا مسئول انجام این نیروگاه بر روی دریاچه سد یاماکورا در منطقه چیبا شده است و با تخمین تکمیل آن تا اوایل سال 2018، برق مورد نیاز پنج هزار خانوار تامین خواهد شد و قرار است این نیروگاه خورشیدی شناور در وسعت 180 هزار متر مربع با بیش از پنج هزار پنل فوتوولتائیک ساخته شود و مهمترین دغدغه برای مهندسان آن دور نگهداشتن سیم کشی از آب و قرار دادن مبدل ها روی سازه های شناور است.

   در پی واقعه فوکوشیما (واقعه ای که از 11 مارس 2011، در پی زلزلهٔ 9 ریشتری و سونامی، با از کار افتادن ماشین آلات نیروگاه هسته ای شماره 1 فوکوشیما و نشت مواد رادیواکتیو اتفاق افتاد) که منجر به تعطیلی تاسیسات هسته ای ژاپن گردید وابستگی به واردات سوخت های فسیلی افزون شد. کشور ژاپن نیز بعد از آن برای افزایش بهره برداری از انرژی تجدیدپذیر اقدام به ساخت مزارع خورشیدی شناور متعدد، برای کاهش انتشار آلاینده های هوا کرده است 

 

 

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: شرکت الکترونیکی ژاپنی کیوکرا
  • حوزه کاربرد: نیروگاه خورشیدی شناور در ژاپن