ماجراجویی های عجیب و غریب

   سفرهای به دور دنیا با استفاده از وسایل مختلف و یا حتی با پای پیاده بسیار مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که بسیاری از افراد آغاز کننده این گونه سفرها، حامل پیام صلح هستند و یا مامورین موسسات خیریه اتی برای اشاعه فرهنگ خود می باشند. در این بین هستند کسانی که دست به انجام کارهای عجیب و غریب زده اند که در زیر به چند نمونه اشاره کرده ایم.

 
حیرت انگیزترین ماجراجویان جهان (عکس)
  •  استیو فوست
 
   استیو فوست یک ماجراجوی آمریکایی است که سالها با گلایدر، هواپیما وبالن به پرواز پرداخته است. وی در پرواز با این وسایل رکوردار نیز هست. وی پنج بار برای پرواز به دور دنیا با بالن اقدام کرد که در سفر آخر توانست این سفر را در 14 روز و 19 ساعت 51 دقیقه به اتمام برساند.
وی در سال 2007 در حال پرواز با هوایپمای شخصی اش دچار سانحه شده و سقوط کرد و جانش را از دست داد ولی همچنان رکوردهای وی پابرجاست.

  •   آمیر کلینک
 

  

   آمیر کلینک اولین شخص در پیمودن دور قطب جنوب طی مدت زمان 79 روز با استفاده از یک قایق و بدون هیچ کمکی می باشد. او یک ماجراجوی برزیلی است که به عنوان باتحربه ترین ماجراجویان دنیا شناخته می شود و توانسته 7 کتاب از سفرهای پر رمز و راز خود را نیز بنویسد. وی همچنین در مدت زمان 64 روز با قایق پارویی تنها، فاصله میان دو قطب را پیموده است.

 
  •  ثور هیردال

 

حیرت انگیزترین ماجراجویان جهان (عکس)
   وی مشهوریتش را مدیون گذر از اقیانوس آرام می باشد وی در سال 1947 با ساخت قایقی از نی به صورت تنهایی وارد آبهای آزاد شد و مسیر 6900 کیلومتری را پس از 101 روز به پایان رساند. این مرد در سال 2002 جانش را از دست داد ولی نامش درکتاب ماجراجویان باقی ماند.
 
  •  جسی مارتین

 

 

   وی توانست در سال 1999 اسم خود را به عنوان جوانترین ماجراجویی که توانسته به دور دنیا سفر کند به ثبت برساند. وی در آن زمان 18 سال سن داشته و توانست سفر 50 هزار کیلومتری خود را در مدت زمان 328 روز به پایان برساند. رکورد وی تنها توسط گینس به رسمیت شناخته شد و فدراسیون قایقرانی آن را نپذیرفت.

 

  •  ریچارد هانسن

 

 

   ریچارد هانسن از ورزشکاران پارالمپیکی کانادایی  بود که توانست برای اولین بار در سال 1985 سفر خود به دور دنیا را با ویلچر آغاز کند. او مسیر 40 هزارکیلومتری را به دور دنیا طی کرد و توانست پس از دو سال به مبدا خود بازگردد. وی همچنین توانست در این سفر 26 میلیون دلار کمک های خیریه را برای بیمارانی که مشکلات پا و معلولیت داشتند جمع کند.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: گینس
  • حوزه کاربرد: سفرهای عجیب به دور دنیا