طویلترین بالن هیبریدی جهان

2064440_807.gif

   بالن هیبریدی با طول 91 متر، عرض 34 متر و ارتفاع 26 متر جزء عجیب ترین بالن های است که تا به حال ساخته شده است. این بالن پر از گاز، طولانی ترین هواپیمای جهان شده و از آن برای کمک ماموریتی  و نظارت استفاده می شود.

   طولانی ترین هواپیمای جهان، که می تواند در هوا تا سه هفته بدون نیاز به سوخت گیری باقی بماند، در ارائه حجم های بالای  کمک های بشردوستانه حیاتی خواهد بود. ظاهر این بالن به آن کمک می کند تا مدت زمان 3 هفته در آسمان بماند . شرکت هوا فضای بریتانیا بالونی را طراحی نموده است که شباهت زیادی به اعضای بدن انسان دارد.بالون ”Airlander 10 ” نود و سه متر طول دارد و قرار است ماه اینده میلادی اولین پرواز ازمایشی خود را انجام دهد.

1851370603-faranaz-com.gif 

قرار است این بالن غول پیکر و هیربدی در بهار امسال اولین پرواز ازمایشی خود را انجام دهد. در ابتدا قرار بود پروژه در طراحی هواپیمای نظامی استفاده شود اما به تعویق افتاد و سپس شرکت هوا فضای بریتانیا تصمیم گرفت نوعی بالون را جهت کاربرد های انسانی طراحی نماید. بالون 93 متر طول دارد و قرار است ماه اینده اولین پرواز ازمایشی ان صورت گیرد. این بالن  تقریبا 30ft  طولانی تر از هواپیمای باری حمل و نقل هوایی آنتونوف An-225، که  طولانی ترین هواپیمای تا به حال ساخته شده بوده، می باشد.

MED-142643853757-17441-1.gif 

   پروژه فوق العاده سبز HAV304 به تازگی 2.5 میلیون £ کمک مالی از دولت انگلستان دریافت کرده است.

 

Airlander-airship-logo-design-branding-identity-Calling-Brands-6.gif 

این هواپیما توسط چهاراسب بخار 350، چهار لیتری V8 تزریق مستقیم، موتورهای دیزل توربوشارژ طراحی شده است. دو موتور رو به جلو بر روی بدنه و دو موتور در عقب بدنه برای عملیات کروز نصب شده است. این طرح دینامیکی عجیب  HAV304 که آسانسور داخل بالن را خمیده کرده در نهایت سبب می شود که قادر به حمل و نقل 50 تن بار باشد.

 

 

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: شرکت هوا فضای بریتانیا
  • حوزه کاربرد: حمل و نقل هوایی