کمربند انرژِی خورشیدی به دور کره ماه جهت تامین انرژِی زمین

   ایده ای برای ساخت یک کمربند سلول های خورشیدی پیرامون خط استوای ماه برای مهار کردن انرژی خورشید و برگرداندن آن به زمین مطرح شده است. در واقع ساخت "کمربند لونا" با استفاده از مواد مشتق شده از خاک کره ماه در راستای طول 11000 کیلومتری خط استوای آن پیشنهاد شده است.

   هدف پروژه، تولید جریان انرژی پیوسته از خط استوای ماه که همواره تابش خورشید را با مقدار ثابتی دریافت می کند و ارسال آن به زمین از نزدیک ترین طرف کره ماه به کره زمین است. این ایده بسیار رؤیایی نیاز به انتقال تجهیزات مورد نیاز از زمین به ماه و استفاده از ربات های کنترل شونده از راه دور برای ساخت این کمربند روی کره ماه دارد.

   این پروژه چند فازی، که نیاز به کار در دوره 30 ساله دارد، ساخت مصالح ساختمانی را با ترکیب استراتژی ها پیش بینی می کند. اولین مسئله آب است که می تواند تغییر ماهیت خاک ماه به‌وسیله هیدروژن آورده شده از زمین تولید شود. همچنین ساخت بتن قمری با استخراج مواد سیمانی و بکارگیری فرآیندهای خورشید گرمایشی برای ساخت آجر، سرامیک و شیشه پیشنهاد شده است.

   همچنین این پروژه، نیاز به ربات های کنترل شونده از راه دور برای انجام فرآیندها مانند حفاری محیط، هم تراز کردن و قرار دادن سلول های خورشیدی دارد. کابل ها می توانند انرژی خورشیدی جذب شده را به ایستگاه های قرار گرفته در طرف دیگر ماه که نزدیک زمین است، ارسال کنند.

   این انرژی می تواند به شکل آنتن های انتقال قدرت ریزموج، با قطری در حدود 20 متر و غلظت زیاد به زمین فرستاده شود. این امواج باید توسط ایستگاه های رادیویی کنترل شوند. گیرنده این امواج که روی آب ها و دور از سواحل یا در مناطقی با ابر کم قرار دارند، امواج را به برق DC تبدیل می کنند.

1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

اطلاعات تکميلي