پروژه جنگل صحرای بزرگ آفریقا (SFP) برای کاشت غذا در صحرای تونس

   هنگامی که به صحرای بزرگ آفریقا می اندیشیم، تصویری از ماسه های شنی به ذهنمان خطور می کند. این صحرا، یکی از بزرگترین بیابان های دنیا با سخت ترین محیط روی کره زمین است.

   با وجود این، گروهی از محققان در پروژه ای به نام " پروژه جنگل صحرای بزرگ آفریقا (Sahara Forest Project) " برنامه برای کشت غذا در تونس دارند. این پروژه به ساخت 30 میلیون دلار تجهیزات بر روی 10 هکتار زمین نیاز دارد. 75 درصد زمین در نظر گرفته شده بیابان است، اما این گروه از محققان قصد استفاده از انرژی خورشیدی و فناوری نمک زدایی برای کشت غذا در آن جا دارند.

   در این پروژه از منابع موجود فراوان برای جبران کمبودها استفاده می شود. از آب دریا برای خنک کاری و مرطوب کردن تجهیزات به کار می رود. آب دریا برای آبیاری و نوشیدن نمک زدایی می شود. همچنین نمک تولید شده از این فرآیند، به صورت جداگانه و تجاری فروخته خواهد شد. منبع فراوان دیگر انرژی خورشید است که از توان آن برای تولید برق برای تصفیه آب و پمپاژ آن به گلخانه استفاده می شود.

   این زمین کشاورزی برای افتتاح شدن در سال 2018 برنامه ریزی شده است. این پروژه نه تنها به حفظ محیط زیست و تولد دوباره آن کمک می کند، بلکه 6000 شغل و 170000 تن محصول کشاورزی تولید می کند.

2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: استفاده از انرژی خورشیدی برای بیابان زدایی