دنیای سبز: ماشین های کابلی کریستالی

   هنگامی‌که موضوع حمل و نقل مطرح می‌شود، هیچ وسیله نقلیه‌ای بیشتر از هاوربوردها مربوط به آینده نیستند و روزبه‌روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند. اخیراً یک مخترع فرانسوی، رکورد گینس را با پرواز در ارتفاع 7388 پایی بر روی هاوربورد شکست. در همین برهه، در ایالت شیکاگو، ساخت یک خط ماشین‌های کابلی کریستالی از میان شهر مد نظر است.این ماشین‌های کابلی شفاف، از مناطق دیدنی شهر عبور خواهند کرد و به مردم اجازه دیدن این مناظر از ارتفاع بالا و اتاقک شفاف را می‌دهند. دو شرکت گوگل (Google) و کرایسلر (Chrysler) با همکاری یکدیگر قصد ساخت این مینی ون خود – محرک را دارند، این در حالی است که شرکت لیفت (Lyft) نیز اعلام داشته که در سال جدید تاکسی‌های برقی خود - محرک را عرضه خواهد کرد.

   در آمریکا جشنی به مناسب پیشرفت برجسته در انرژی‌های تجدید پذیر به دلیل ساخت 1 میلیون سیستم خورشیدی برگزار شد. همچنین قرار است که این عدد تا دو سال آینده دو برابر شود. سن دیگو، یکی از شهرهای آمریکا است که با برنامه‌های جاه‌طلبانه، برنامه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شهری که انرژی خود را کاملاً از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین می‌کند، دارد. دو ایالت کشور آلمان، قصد رسیدن به استفاده 100 درصدی از انرژی تجدید پذیر را دارند. همچنین در دوبی، انرژی خورشیدی از زغال‌سنگ ارزان‌تر است.

   اتاقک‌های تلفن بریتانیا همواره معروف و شناخته شده بوده‌اند ولیکن تعداد کمی از آن‌ها در حال حاضر استفاده می‌شود. یک شرکت بریتانیایی قصد تبدیل این اتاقک‌ها به یک اداره کوچک را دارد که در این اتاق، یک صفحه نمایش 25 اینچی، وایفای، پرینتر و دستگاه‌های فروش اغذیه وجود دارد. درمثال دیگری، شرکت ایروفارم (Aerofarm) برنامه ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی را دارد که تنها 45 دقیقه با منهتن فاصله دارد.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: انرژی های تجدید پذیر در حمل و نقل