کره زمین پذیرای یک تریلیون گونه زنده ناشناخته است

   یک تریلیون گونه زنده در کره زمین طبق آمار ارائه شده از سوی بزرگترین تحلیل داده میکروبی، وجود دارد که 99.999 درصد از آنها هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند.

   بزرگترین مجموعه اطلاعاتی توسط زیست شناسان دانشگاه ایندیانا با توجه به ترکیب اطلاعات رسیده از جوامع حیوانی و گیاهی جمع‌آوری شده توسط دولت، دانشگاهیان و شهروندان به دست آمده که در نوع خود بی نظیر است. این اطلاعات جمع‌آوری شده از 35 هزار نقطه در سراسر اقیانوس‌ها و قاره‌ها به جز قطب شمال است که دربردارنده بیش از 5.6 میلیون گونه میکروسکوپی و غیر میکروسکوپی می باشد.

   در حقیقت بزرگترین چالش در حوزه زیست‌شناسی، برآورد تعداد گونه‌های زنده کره زمین می باشد و هنوز بیش از 100 هزار برابر گونه‌های میکروارگانیسم موجود در کره زمین در انتظار کشف شدن هستند در حقیقت تنوع زیستی میکروبی گسترده‌تر از تصورات ماست.

   ظهور تکنولوژی های جدید توالی ژنتیک حجم بی‌سابقه‌ای از اطلاعات جدید را فراهم می‌کند به گونه ای که با ادغام بزرگترین سری داده‌های در دسترس با مدل‌ها و قوانین جدید زیست‌محیطی، این قوانین درباره نحوه ارتباط تنوع زیستی با فراوانی آنها به دست آمده است.

   منبع این داده‌ها شامل 20.376 نمونه از باکتری، آرکی‌ و قارچ‌های میکروسکوپی و 14.862 نمونه از جوامع گیاهی، جانوران و پرندگان است.

   سیمن ملکامبر، مدیر موسسه بخش‌های برنامه تنوع زیستی بنیاد ملی علوم آمریکا گفت: این مطالعه نگرشی از تنوع گسترده میکروب‌ها در زمین ارائه می‌دهد. همچنین بر میزان گونه‌های کشف نشده این کره خاکی تاکید می‌کند.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: زیست شناسان دانشگاه ایندیانا-سازمان تحلیل داده میکروبی- بنیاد ملی علوم آمریکا
  • حوزه کاربرد: گونه های زیستی ناشناخته