کنترل ویلچر با حرکات بدن

 صندلی چرخ‌داری توسط محققان برزیلی ساخته‌شد که قابلیت کنترل شدن به وسیله حرکات بدن (صورت، سر و مردمک چشم را دارد.) این تکنولوژی نوین می‌تواند کمک شایانی به بیماران فلج مغزی، سکته مغزی یا اسکلروز بکند که نمی‌توانند دست خود را حرکت دهند.

   پیش نمونه این صندلی چرخ‌دار، بر اساس صندلی‌های چرخ‌دار موجود استاندارد ساخته شده است با این تفاوت که اهرمک‌های آن به سنسورهایی مجهزند که می‌تواند فاصله دیوار و اجسام و تغییرات موجود در سطح را تشخیص دهد.

   یک دوربین سه بعدی بر روی این صندلی تعبیه شده است که اطلاعات لازم را به رایانه می‌فرستند. این دوربین حرکات بدن را گرفته و با ارسال آن به رایانه، این اطلاعات تفسیر می‌شوند. دوربین کار گذاشته شده قابلیت سنجش عمق تصاویر را دارد و به هر رایانه‌ای متصل می‌شود. دوربین کار گذاشته شده، قابلیت سنجش 70 نقطه بدن را دارد و با بررسی آن‌ها فرامین لازم جهت جلو، عقب، توقف ، راست و چپ را ارسال می‌کند.

   از قابلیت‌های دیگر این صندلی، ارتباط صوتی با آن است، هرچند که به دلیل وجود سر و صدای زیاد در محیط، این سنسورهای صوتی ممکن است دستور اشتباه صادر کنند. از مزایای دیگر این صندلی داشتن wifi است که در مواقع خستگی بیمار، پرستاران می‌توانند از راه دور صندلی را کنترل کنند. نوع پیشرفته‌تر این صندلی‌ها، قابلیت دریافت مستقیم سیگنال از مغز انسان را داشته و فرامین لازم را صادر می‌کند.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: ویلچر هوشمند