اولین لباس واقعیت مجازی جهان

 اولین نمونه لباس فوق پیشرفته که مجهز به اسکلت خارجی استT j,sx شرکت آمریکایی AxonVR برای درک بهتر فناوری واقعیت مجازی تولید شده است. تفاوت این لباس واقعیت مجازی با نسل‌های رایج واقعیت مجازی (VR)، درک تمام جزئیات علاوه بر حواس بینایی و شنوایی است.

   این لباس تولید شده با نام AxonSuit، بخش‌های مختلفی مانند ژاکت، شلوار، دستکش و پوتین دارد که با تحریک لمسی و حتی گرمایی پوست، حضور در دنیای مجازی برای کاربر قابل حس تر شود.

   در قسمت‌هایی از این لباس که با پوست در تماس است، هزاران ریز بخش (پیکسل) وجود دارد که هرکدام قادر به تولید مقدار مشخصی فشار یا گرما هستند. این لباس قادر به انتقال احساس سختی، نرمی، گرمی و سردی اجسام مجازی است. با این لباس، کاربر قادر به لمس حس حضور در گرمای صحرا یا هوای مطبوع یک جنگل و حتی راه رفتن در حالت معلق است.

   مهم‌ترین قسمت سازنده این لباس، اسکلت خارجی آن است که کاربر را قادر به درک وزن اجسام مجازی، احساس هل دادن یا بلند کردن اشیاء می‌کند.

در حال حاضر، این لباس قیمت بالایی دارد ولیکن شرکت سازنده، اذعان داشته است که به زودی نمونه مناسب برای مصارف خانگی و ورزشی را عرضه خواهد کرد.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: اطلاعات عمومی- لباس پیشرفته