برترین‌ تکنولوژیها در سال ۲۰۱۵

نرم‌افزار جدید سیستم عامل اندروید، لمس سه‌بعدی، مارک‌زاکربرگ، لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت و ساعت اپل از نظر شبکه CNN بهترین رویداد‌هایی بوده‌اند که در سال ۲۰۱۵ در جهان فناوری رخ داده‌اند.

از میان انبوهی از فناوری های ارائه شده در سال 2015 شبکه CNN توانست 9 مورد را به عنوان برترین‌ها در بخش‌های مختلف جهان فناوری انتخاب کند.

  • برترین معامله: ارزان شدن هزینه خدمات سیم‌كارت‌ها
  • برترین ابداع: لمس سه‌بعدی

اپل در آی‌فون 6S خود قابلیتی به نام لمس سه‌بعدی را معرفی كرد. این فناوری می‌تواند میزان فشاری كه بر نمایشگر وارد می‌شود را درك كرده و آن را در قالب دستورهای مختلف ترجمه و اجرا كند. به بیانی دیگر می‌توان به واسطه فشردن نمایشگر با شدت‌ متفاوت، دستورهای مختلفی به گوشی داده و به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا كرد.

  • برترین نرم‌افزار جدید: Now on Tap

 این فناوری این امکان را به كاربر می دهد که با نگه داشتن كلید Home به اطلاعاتی فوری درباره آنچه درون نمایشگر گوشی‌اش درجریان است دسترسی یابد. برای مثال كاربر زمانی كه درحال گشت زنی درون یك وب‌سایت است یا درحال كار با اپلیكیشنی خاص است،‌برای دیدن آنچه در صفحه اصلی گوشی‌اش درجریان است، كافی است كلید خانه را نگه دارد تا اطلاعات مرتبط با آن را مشاهده كند. 

  • برترین مدیرعامل: مارك زاكربرگ

بنیانگذار جوان شركت فیس‌بوك، زاكربرگ در سال 2015 خوش درخشید. وی توانست به بالاترین ارزش سهام در تاریخ فعالیت این شركت دست یابد و اینترنت را برای كشورهای درحال توسعه قابل دسترس‌تر و به بهبود تحصیلات دانش‌آموزان بحران‌زده كمك كند

  • برترین گجت: سرفیس پرو 4

با وجود ارائه سه لپ‌تاپ از سوی شرکت مایکروسافت که هر سه به عنوان بهترین در بازار شناخته می شوند این شرکت توانست در نوع سرفیس‌پرو 4 رضایت کاربران را از نظر قدرت، قیمت، طراحی بسیار باریك و كم‌وزنی به دست آورد.

  • برترین فیلم فناوری: استیو‌جابز

به تصویر کشیدن زندگی استیو جابز،‌ بنیانگذار فقید شركت اپل توسط دنی‌بویل جزء بهترین تصویرسازی بوده‌ است كه تاكنون از شخصیت متغیر این مدیر بزرگ جهان فناوری انجام گرفته‌ شده است. نویسنده این فیلمنامه به نام آرون سوركین سبكی جذاب برای داستان‌سرایی درباره كد‌های رایانه‌ای، قرار و مدارهای اعضای هیات مدیره و رونمایی‌های مشهور شركت اپل خلق كرده‌ است.

  • برترین شركت اینترنتی: Gogo 2Ku

این شرکت توانسته امکان اتصال به اینترنت را از درون دو سوم هواپیماهای خطوط هوایی آمریكای شمالی تامین كند. این شرکت با معرفی فناوری وای‌فای جدید در  ماه نوامبر توانست سرعت اینترنت‌های مورد استفاده در هواپیماها را هفت برابر بالا ببرد.

  • برترین قابلیت امنیتی: Hello ویندوز

Hello قابلیتی جدید در ویندوز مایكروسافت است كه مشکل فراموشی رمزهای عبوری را حل کرده و به كاربران امكان می‌دهد با ویژگی‌های چهره‌شان مجوز ورود به محیط مجازی را به دست آورند،‌ در این فناوری تنها كافی است به رایانه خود نگاه كنید تا شناسایی شده و مجوز ورود را دریافت كنید.

  • برترین خبر فناوری: ساعت اپل

هیچ‌خبری به اندازه خبر ورود ساعت اپل به بازار توجه جهان فناوری را در سال 2015 به خود جلب نكرد. رونمایی از این ساعت یكی از موفق‌ترین خبرسازی‌های اپل بوده‌است كه باعث شد دیدگاه منفی‌گرایانه بسیاری از نظریه‌پردازان نسبت به اپل تغییر كند. رونمایی از این ساعت همچنین برترین رویداد مطبوعاتی مرتبط با فناوری در سال 2015 بوده‌است.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: شبکه CNN
  • حوزه کاربرد: معرفی برترین های تکنولوژی