طراحی خیره‌کننده موتورسیکلت با پرینتر 3 بعدی و از جنس پودر آلومینیوم

   موتورسیکلت‌های چاپ شده با پرینترهای سه‌بعدی اخیراً به فروش گذاشته شده است که یک جهش از ساخت هواپیما به موتورسیکلت‌هایی هست که نگرش نو به آینده هستند.

   موتورسیکلت Light Rider توسط هواپیمایی بزرگ GermanAPWorks توسعه داده شده است. شرکت APWork در زمینه چاپ سه‌بعدی فلزی به ویژه پودر آلومینیوم که با نام "Scalmalloy " شناخته می‌شود. این پودر منحصربه‌فرد، در برابر خوردگی مقاوم بوده و دارای وزن کم مانند آلومینیوم و استحکام زیاد مانند تیتانیوم است.

   ولیکن معنی ساخت موتورسیکلت از پودر چیست؟ طبق گفته شرکت ایرباس، این موتورسیکلت‌ها دارای هزاران لایه نازک تنها با ضخامت 60 میکرون هستند. همچنین دارای یک قاب توخالی هستند که باعث کاهش 30 درصدی وزن این موتورسیکلت نسبت به موتورسیکلت‌های رایج شده است. ساختار پیچیده و شاخه شاخه توخالی این موتورسیکلت را نمی‌توان با فرآیند معمول تکنولوژی مانند جوشکاری و فرز تولید کرد. وزن موتورسیکلت Light Rider تنها 77 پوند است.

   شرکت ایرباس قصد دارد موتورسیکلت‌های Light Rider را به عنوان یک موتورسیکلت حقیقی به دنیا معرفی کند. بیشینه سرعت Light Rider 49 مایل بر ساعت است و در زمان سه ثانیه به نصف این سرعت می‌رسد. باتری این موتورسیکلت قادر به طی 37 مایل قبل از شار مجدد است.

   با این وجود، موتورسیکلت‌های قدیمی از لحاظ قیمت، به صرفه‌تر از Light Riderها هستند. این موتورسیکلت‌ها را می‌توان با 2000 یورو پیش خرید کرد که قیمت نهایی آن هنگام تحویل 48000 یورو است که با مالیات آن به 56000 یورو می‌رسد.

 

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: توسعه حمل و نقل با پرینتر سه بعدی