موتورسیکلتی بدون آلودگی صوتی

   موتورسیکلت شناسایی سایلنت هاوک(Silent Hawk) که توسط سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا (دارپا) ساخته شده است توانسته لقب اولین موتورسیکلت بی صدای جهان را به خود اختصاص دهد.

   موتورسیکلت سایلنت هاوک مجهز به یک موتور هیبریدی کاملا بی صداست و در شزایط عادی با سوخت دیزل کار می کند، و در شرایط اضطراری، شناسایی و حرکت در نقاط صفر مرزی می‌تواند با الکتریسیته کار کند.

   این سازمان با تولید دو نمونه آزمایشی از این نوع موتور سعی در گرفتن مجوز تولید در صورت کسب استانداردهای ارتش ایالات متحده آمریکا، را دارد.

silenthawk-hybrid-electric-motorcycle-from-logos-technologies-artists-conception_100498200_l.gif

   مهندس و طراح صنعتی سازمان دارپا، الکس دزویل ضمن اشاره به قابلیت های بالای مصرف انواع سوخت توسط این موتور چون دیزل، بنزین، سوخت جت و حتی روغن زیتون افزود: عملکرد این موتورسیکلت با یک سوئیچ دو حالته قابل تغییر است، به‌طوریکه کاربر با استفاده از یک سوئیچ می‌تواند سیستم حرکتی را از وضعیت موتور درون‌سوز به وضعیت موتور الکتریکی با تولید کمترین صدا معادل 55 دسی‌بل تغییر دهد. این میزان معادل صدای موجود در اتاق است.

   میزان آلودگی صوتی موتورسیکلت Hawk در وضعیت حرکت با موتور درون سوز تقریبا معادل صدای جاروبرقی متوسط یعنی حدود 75 دسی‌بل است

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا(دارپا)
  • حوزه کاربرد: کاهش آلودگی صوتی