گیمرها (gamers) به اندازه ریاضیدان ها باهوش هستند

یکی از مشکلاتی که گیمر ها دارند، علاوه بر خرید بازی و تهیه کنسول و مشکلات امثالهم، شکایت کردن زیاد والدین از آن‌ها است. تحقیقاتی پژوهشی توسط دانشگاه MIT نشان می‌دهد که گیمر ها حتی به اندازه ریاضیدانان باهوش‌اند. با اینکه بازی کردن زیاد، مشکلات زیادی اعم از مشکلات اسکلتی ایجاد می‌کند اما تمرکز بازیکنان را تا حد زیادی افزایش می‌دهند که این مسئله کمک شایانی به باهوشی این افراد کرده است. در ادامه همراه باشید.

موسسه تکنولوژی ماساچوست طی انتشار مقاله ای اعلام کرده است که تمرکز بر روی انواع بازی حتی یک بازی همانند ماریو این امکان را به شما می‌دهد که تمرکز بسیار خوبی بر روی حل مسایل ریاضی داشته باشد. شاید با خود بپرسید چرا پس نمره درس ریاضی در کارنامه‌ باید همیشه پایین باشد؟ مسئله حل با مسئله آزمون بسیار متفاوت است. برای شما اینگونه مثال بزنیم. اگر بر روی سیستم شما بازی نصب نشده باشد، آیا می‌تواند با گرافیک بالا آن را بازی کنید؟ مسلما خیر! پس نصب بازی اول باید انجام شود و سپس به سراغ بازی کردن بروید. در مورد ریاضی هم به همین صورت. در ابتدا باید شما سعی کنید که فرمولی را برای مثال یاد بگیرید و سپس می‌تواند بسیار سریع‌تر از دیگر افراد از آن استفاده و مسائل را حل کنید.

با توجه به مقاله منتشر شده توسط دانشگاه MIT:

ریاضی و بازی‌های ویدئویی آنچنان از هم متفاوت نیستند بلکه نحوه استفاده و اجرایی شدن آن‌ها تفاوت دارد. ریاضی در دنیای اعداد و فیزیک است اما بازی‌های ویدیویی قابل لمس‌تر بوده و می‌توان تجربه کرد. از هم جدا نبوده اما می‌توانند مکمل خوبی برای هم باشند.

در این مطالعه اشاره‌های خوبی به بازی‌های مختلف و اثر آن‌ها گذاشته است. بدون شک شما انتظار این را نداشته باشید که هر بازی بتواند تاثیر کلی داشته باشد بلکه این تاثیر به صورت جزئی است. اگر شما یک بازی در دنیای اقتصاد داشته باشید به احتمال زیاد در امور روزمره می‌توانید تاثیرش را ببینید و یا برعکس. در هر صورت قدرت تصمیم‌گیری و افزایش آن یکی از اتفاقاتی است که در بازی‌هایی ویدیویی شما یاد خواهید گرفت و به خوبی می‌توانید در زندگی پیاده کنید. گزارش دانشگاه MIT را می‌توانید از این لینک دنبال کنید.

 

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: اطلاعات عمومی-تأثیر بازی بر هوش