افزایش راندمان و ایمنی نیروگاه حرارتی با فرآیندهای جوشیدن و خنک کردن بهتر

   بخار تولیدشده از جوشیدن آب، در صنایع بسیار و پروژه‌های تولید انرژی استفاده می‌شود. بهبود در مدل‌سازی، کنترل و راندمان راهکارهای مطمئن برای افزایش راندمان نیروگاه توان هستند که از یک نیروگاه به نیروگاه دیگر کاملاً متفاوت است.

  • تکنولوژی های جدید جوشیدن و خنک کاری، رایج‌تر می‌شوند

   در این عصر تکنولوژی، انرژی جدید، نگهداری و راندمان نیروگاه بسیار پر اهمیت شده‌اند. محاسبات راندمان برای نیروگاه‌های هسته‌ای، نیروگاه‌های ترکیبی، نیروگاه‌های زیست‌توده و دیگر نیروگاه‌ها معیارهای برای مدیریت نیروگاه‌ها به‌منظور افزایش راندمان است. این امر باعث ایمن‌تر شدن نیروگاه و کاهش بسیاری از هزینه‌ها می‌شود.

  • از ایستگاه‌های توان تا منازل

   ایستگاه‌های توان با سوزاندن زغال‌سنگ، نفت، گاز طبیعی و متان، انرژی را تا منازل و مکان‌های کسب‌وکار می‌رسانند. این سوخت‌ها در کوره سوخته شده و انرژی گرمایی آزادشده، لوله‌های آب را گرم و درنتیجه بخار تولید می‌کند. بخار در فشار بالا در توربین‌های بخار جریان یافته، می‌چرخد و انرژی جنبشی ایجاد می‌کند. برخی مواقع، برج‌های خنک‌کن، در کنار مبدل‌های حرارتی برای کمک به توربین به‌منظور کارایی بهتر استفاده می‌شوند. سپس، توربین‌ها ژنراتورها را راه می‌اندازند و برق تولید می‌شود و سپس کابل‌های الکتریکی برق را به ایستگاه‌های توان منتقل می‌کند.

  • خنک و ایمن نگه‌داشتن نیروگاه‌ها گران است

   نه‌تنها تکنولوژی های خنک کاری، نیروگاه را کارآمدتر می‌کند ولیکن آن را ایمن‌تر نیز می‌کند. کنگره ایالات‌متحده امریکا از آکادمی ملی علوم درخواستی مبنی بر ارائه گزارش‌های یاد گرفته‌شده از حادثه اتمی فوکوشیما طلب کرده تا بتواند ایمنی و امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای در ایالات‌متحده را افزایش دهد.

  • تکنولوژی های جدید بهبود دهنده

   مهندسین نمونه اولیه‌ای از راکتور نیروگاه‌های توان برای جوشاندن آب ساخته‌اند که شامل راکتور آبی جوشیدن آزمایشگاهی (EBWR) است و محققان در دانشگاه اورگان در حال بررسی روش‌های حدید برای وادار و کنترل کردن تشکیل حباب‌های جوش است که باعث بهتر کار کردن بویلرهای صنعتی و عمر بیشتر آن‌ها می‌شود.

اطلاعات تکميلي