چهار خودرو مجهز به پنل خورشیدی معرفی شد

   خودروهای خورشیدی در دنیای امروز پیشرفت های گسترده ای در حوزه علم و فناوری و بهره گیری از انرژی های نو داشته اند در این خصوص کمپانی چینی Hanergy که فعال در زمینه انرژی های پاک و ساخت پنل های خورشیدی است اقدام به ساخت و معرفی 4 خودروی کانسپت کرده است. خودروهای خورشیدی طراحی شده انرژی مورد نیاز خود را از طریق پنل های خورشیدی به کار رفته در خودرو تامین می کنند.

   بر روی هر کدام از این خودروها پنل هایی نصب شده که در عرض 5 الی 6 ساعت بین 8 تا 10 کیلو وات ساعت انرژی جذب کرده و در باتری های تعبیه شده ذخیره سازی می کنند. هانرژی سولار R اگر چه این ادعا اغراق آمیز به نظر می رسد اما هانرژی ادعا می کند این انرژی از طریق ماژول ها و پنل هایی به مساحت 38 الی 81 فوت مربع (3.5 الی 7.5 متر مربع) که سطح خودروها رو پوشانده جذب می شود.

   با این میزان انرژی ذخیره شده کانسپت های هانرژی قابلیت پیمایش مسافت 50 مایلی (برابر با 80 کیلومتر) را دارند که در صورت تبدیل شدن به واقعیت خبر بسیار خوبی برای دوست داران محیط زیست خواهد بود.

   هانرژی سولار A پنل های نصب شده نرخ تبدیل 31.6 درصدی دارند، به این معنی که 31.6 درصد از نور خورشید تابیده شده بر روی سطح این پنل ها به صورت انرژی الکتریکی ذخیره می شود که طبق گفته های هانرژی یک رکورد در نوع خود محسوب می شود. برای رانندگی در مسافت های طولانی تر و یا در مواقعی که هوا ابری است، باتری های لیتیوم-یونی هر کدام از این چهار خودرو همانند سایر اتومبیل های برقی قابل شارژ هستند. میزان حداکثر مسافت پیمایش با باتری های فول 217 مایل (برابر با 350 کیلومتر) اعلام شده که حتی بدون در نظر گرفتن قابلیت شارژ خورشیدی نیز رقم مناسبی است. هانرژی سولار L هر چهار کانسپتی که کمپانی هانرژی در مراسم معرفی رونمایی کرده، از ظاهری نسبتا عچیب و غریب برخوردار هستند. نکته جالب اینکه هر یک از این خودروها برای طیف خاصی طراحی شده اند.

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: کمپانی Hanergy
  • حوزه کاربرد: خودروهای خورشیدی