این سر دوش هوشمند از هدر رفتن آب جلو گیری می کند

   کم کردن جریان آب در سر دوش هایی که به منظور کاهش مصرف آب ساخته می شوند یکی از روش های اصولی در این زمینه است. آمارها نشان می دهد گرفتن یک دوش 10 دقیقه ای، 50 گالن آب خوراکی هدر می رود که می‌توان با کم کردن جریان این میزان را به نصف کاهش داد.

   ابزارهای زیادی در این زمینه تولید شده که می تواند به کاهش مصرف آب کمک کند از جمله این وسایل می توان به دوش هوشمند Hydrao اشاره کرد که بدون استفاده ار هیچ انرژی در این فرآیند، مصرف اب را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

Hydrao-Header

   سر دوش هوشمند به جراغ های LED مجهز شده که قادر است بر اساس میزان مصرف آب شما به رنگ های مختلفی درآید. برای مثال رنگ سفید برای مصرف ۷ تا ۱۰ گالن است و بیش از این مقدار به رنگ آبی در خواهد آمد. این سر دوش با بلوتوث به دستگاه های اندرویدی و IOS نیز متصل می‌شود.

   دوش هوشمند Hydrao نیاز به هیچ گونه باتری ندارد و برای تامین انرژی لازم برای چراغ ها و اتصال بلوتوث از یک توربین کوچک که در آن تعبیه شده است استفاده می کند. می‎‌توان به دوش هوشمند Hydrao به عنوان یک ابزار دوستدار محیط زیست نیز نگاه کرد.

 

Hydrao-Smart-Shower-Head-04-620x465.jpg

 

   همانطور که گفتیم، این دستگاه قادر است با تلفن های هوشمند جفت شود و با این کار، هر عضو خانواده که از این سر دوش استفاده می‌کنند، می‌توانند پروفایل شخصی خود را داشته باشند و به این وسیله وضعیت مصرف آب خود را مدیریت کنند. همین کار نیز به نوبه‌ی خود افراد را به صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب تشویق می‌کند.

   در نمایشگاه CES 2016، یک نسخه از این سر دوش هوشمند به نمایش در آمد با توجه به تصاویری که منتشر شده است باید به طراحی زیبا و اندازه‌ی معقول آن اشاره کرد. این دستگاه، بوسیله چراغ های LED که دارد، در زمان نیز هشدار هایی را به کاربر  می‌دهد و از همین جهت، یک انتخاب خوب برای کسانی است که قادر به مدیریت زمان در زیر دوش نیستند. این دوش با قیمت ۹۹ دلار ارائه می‌شود.

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: نمایشگاه CES 2016- دوش هوشمند Hydrao
  • حوزه کاربرد: کاهش مصرف آب با دوش هوشمند