طرحی برای بلعیدن آلودگی با آسمان خراشی 5 کیلومتری

   آرکانیک نام کمپانی و یکی از شرکت های مطرح در زمینه‌ی علوم مواد است که به تازگی طرحی از یک آسمان خراش 5 کیلومتری منتشر کرده که مواد موردنیاز برای ساخت آن یا هنوز در دست ساخت هستند یا آنکه جدیدا وارد بازار شده‌اند. مهندسان این شرکت کاربردی ترین تکنولوژی‌هایی که در دهه‌های آینده رواج پیدا خواد کرد را در طراحی این برج به کار برده اند.

EcoClean از جمله مهمترین و جذاب‌ترین پروژه‌های به کار گرفته شده در این برج، بنا به گفته شری مک کلیری، یکی از دانشمندان ارشد آرکانیک می باشد. اکو کلین یک پوشش مخصوص است که به ساختمان اجازه می‌دهد تا هوای اطراف ساختمان را تصفیه و تمیز کند. این تکنولوژی برای بار اول در سال 2011 معرفی شد و دارای مزایای متعددی نسبت به پنجره‌های شیشه‌ی ساده است.

مک کلیری اظهار داشته است: این پوشش دارای ظاهر زیبا و هزینه‌ی نگهداری کمتر است. همچنین، این پوشش با کاهش مواد آلوده‌کننده‌ی هوا، برای محیط زیست اطراف نیز مفید است. نتیجه این تکنولوژی داشتن یک ساختمان زیبا و پاکیزه همراه با هوای اطراف پاکیزه‌تر است.

آسمان خراش 5 کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد!

نوآوری دیگر به کار رفته در طراحی این آسمان خراش، در پنجره‌های آن نهفته است. دیزاین جدید پنجره‌ها، Bloomframe نام دارد که نوعی پنجر‌ه ی موتوردار است که می‌تواند در زیر یک دقیقه، به یک تراس کاملا شیشه‌ای تبدیل شود. طرح های این آسمان خراش 5 کیلومتری در نمایشگاه های تکنولوژی مختلفی در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده‌ و در آینده‌ی نزدیک تکنولوژی‌های آن به بازار عرضه خواهد شد.

آرکانیک در نظر دارد به جای هزینه دوباره برای ساخت پنجره‌ها و لبه‌ها، مواد انعطاف پذیری طراحی کند که ساختار سفت و ایستای ساختمان‌ها را تغییر دهند. به گفته‌ی آرکانیک، آسمان خراش هایی که از مواد ساخته شده با پرینترهای سه بعدی طراحی می‌شوند، می‌توانند تا 5 کیلومتر ارتفاع داشته باشند.

به گفته‌ی مک کلیری، با استفاده از مواد ساخته شده با پرینترهای سه بعدی می‌توان ساختمان‌هایی را طراحی کرد که در برابر بادهای شدید و شرایط جوی خاص مقاوم باشند و بدین ترتیب امکان ساخت بناهایی همچون آسمان خراش 5 کیلومتری هم وجود خواهد داشت.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: دانشمندان ارشد شرکت آرکانیک
  • حوزه کاربرد: ساختمان سبز، تصفیه هوا